  • Data: 2022-09-25 20:10:01
    Temat: Re: Kursy w kantorach bankowych.
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2022-09-25, Szymon <...@w...pl> wrote:

    [...]

    > OK. Chyba nie da rady tego inaczej sprawdzić niż poprzez praktyczne
    > zastosowanie.
    >
    > Jak rozumiem stawiasz tezę, że USD po sprzedaży ETF to już nie jest to
    > samo co USD przed kupnem.

    Nie. Stawiam tezę, że transakcja kupna/sprzedaży ETF powoduje, że mamy
    do czynienia z innym źródłem pochodzenia dolarów do rozliczenia - uzyskujemy
    je bowiem ze sprzedaży ETF.

    Oczywiście to tylko teza, ale wydaje mi się, że inwestorzy kupujący
    akcje/ETF zagraniczne nie rozliczają powszechnie dodatkowo różnic
    kursowych wynikających z nabycia/sprzedaży samych walut. Ich
    podstawą rozliczenia jest moment kupna/sprzedaży papierów
    (i przeliczanie tego do PLN zgodnie z ustawą).

    > A czy można byłoby to uprościć do: wpłacone na konto USD to inne USD niż
    > wypłacone? Ew. "pomiędzy" wprowadzić wpłatomat/bankomat lub kupno/zwrot
    > towaru.

    Przelewy, czy wpłatomat/bankomat wg mnie nie. To są operacje techniczne,
    neutralne w tym wypadku. Kupno/zwrot towaru, już jest wg mnie nieoczywiste,
    tu teoretycznie można się zastanawiać.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com