eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiKwitek dla klienta, kwitek dla sklepu... › Re: Kwitek dla klienta, kwitek dla sklepu...
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!.POSTED!n
    ot-for-mail
    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Kwitek dla klienta, kwitek dla sklepu...
    Date: Wed, 17 Aug 2016 21:09:16 +0200
    Organization: NASK - www.nask.pl
    Lines: 22
    Message-ID: <m...@p...waw.pl>
    References: <nod8br$lja$1@news.agh.edu.pl> <nodkqp$s2$1@dont-email.me>
    <1...@g...com>
    <nog2i4$fab$1@dont-email.me>
    <2...@g...com>
    <noj4jb$qse$1@dont-email.me>
    <9...@g...com>
    <nokot7$i6j$1@dont-email.me>
    <7...@g...com>
    <m...@p...waw.pl>
    <a...@g...com>
    <nov6sg$tkq$1@dont-email.me>
    <6...@g...com>
    <novh8k$3a4$1@dont-email.me>
    <5...@g...com>
    NNTP-Posting-Host: nat.piap.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: pippin.nask.net.pl 1471460956 30610 195.187.100.13 (17 Aug 2016 19:09:16
    GMT)
    X-Complaints-To: abuse ATSIGN nask.pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 17 Aug 2016 19:09:16 +0000 (UTC)
    Cancel-Lock: sha1:ZTXLhPR8fPOUzRowpT4wqrh/kfs=
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:625820
    [ ukryj nagłówki ]

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> writes:

    > Pozostają oczywiście przyjezdni - w tym mający jeszcze karty paskowe.
    > Tu sklep niestety ma gorzki wybór - albo ryzykuje (60% fraudów na
    > brytyjskich kartach dokonywanych jest w USA w terminalach mających
    > wyłącznie czytnik pasków), bo już wszedł w życie liability shift,

    Ryzyko niespecjalne, wystawca karty ponosi główne ryzyko.
    Gorzej może być, gdy acquirer i wystawca karty to ten sam bank
    (albo np. prawie ten sam). No ale przy zgubionej karcie jest tak samo.

    Generalnie sprzedawcy powinni akceptować karty tylko magnetyczne, mogą
    już nie umieć.

    > albo
    > klienta straci, obsługując wyłącznie karty z chipem - a może nawet
    > wyłącznie chip&pin.

    Wyłącznie chip & pin - praktycznie tylko terminale bezobsługowe.
    PIN vs signature to jest decyzja banku i ew. jego klienta, nie sklepu.
    --
    Krzysztof Hałasa

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1