eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiLenistwo umysłoweRe: Lenistwo umysłowe
  • Data: 2020-07-13 14:39:59
    Temat: Re: Lenistwo umysłowe
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "witrak()" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:86eee2af-6a98-4ed4-9cab-4c07e5158a45o@g
    ooglegroups.com...
    >Lenistwo umyslowe pleni się w bankach jak rdest japoński - jest nie
    >do wykorzenienia.
    >Najświeższy przykład - Citi.
    >Otóż kazano im (pomijam że też jest to skutek lenistwa umysłowego
    >tyle że Komisji Europejskiej...) żądać dodatkowego potwierdzenia
    >tożsamości użytkownika, przy dostępie do danych starszych niż 3 m-ce.
    >Cóż więc robi Citi? Modyfikuje system, oczywiście. Jak? Ano tak, że
    >żądanie potwierdzenie tożsamości (którego obsługa zaczyna się od
    >zapytania, czy wysłać SMS z kodem potwierdzającym - tak, jak to było
    >robione wcześniej, gdy do takiej sytuacji dochodziło wyłącznie, gdy
    >użytkownik jawnie wybrał okres powyżej roku wstecz) jest wyświetlane
    >od razu po sprawdzeniu, że ostatnia operacja jest starsza niż 3 m-ce!
    >W ten sposób, jeśli ktoś przez 3 m-ce nie płacił kartą, to zaraz po
    >zalogowaniu dostaje propozycję nie do odrzucenia: pytanie czy chce
    >dostać SMS potwierdzający tożsamość! Genialne, prawda?

    Nawet jak placiles, to i tak dostajesz - chyba maja jakis limit
    pozycji historii na stronie i jak ta liczba siega ponad 3m, to pytanie
    i sms.

    ale ... sms przyszedl, nie wpisujesz, pokazuje sie historia z 3m.

    Zreszta podobnie jest w inteligo - historia z konta oszczednosciowego
    zaraz chce sms przysylac, bo konto dawno nie uzywane.

    O przepraszam - nie jest. Albo poprawili, albo mi sie bank pomylil.

    >Zwróciłem im uwagę na kretynizm takiego rozwiązania i dostałem
    >"wytłumaczenie" - i tu drugi objaw lenistwa umysłowego (a może już
    >ociężałości piszących skrypty?).
    >"W nawiązaniu ... chciałbym wyjaśnić, że Dyrektywa PSD2 ... nakłada
    >na banki ....

    >W przypadku rachunków/kart, na których zaksięgowana jest niewielka
    >ilość transakcji, operacja sprzed okresu powyżej 90 dni może pojawiać
    >się już na pierwszym ekranie zestawienia - stąd prośba o wprowadzenie
    >kodu jednorazowego bezpośrednio po wejściu w dany rachunek/kartę.

    >Z uwagi na konieczność spełnienia wymogów regulacyjnych nie możemy
    >niestety wyłączyć dodatkowej autoryzacji w serwisie Citibank Online.
    >Bank musi dostosować się do obowiązującego prawa."

    >Czy oni zakładają, że klient jest tak samo tępy jak oni?

    ale o co chodzi ? Dyrektywa naklada :-)

    Chcialbys, zeby sie ograniczyli do 3 miesiecy i nie pytali o kod ?
    To trzeba bylo inteligentnie napisac :-P

    Albo uzywac karty, to nie bedziesz mial klopotow :-P

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1