    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Likwidacja tokenów
    Date: Tue, 3 Nov 2015 14:53:55 +0100
    <n18ksu$n5e$1@dont-email.me> <56389b30$0$648$65785112@news.neostrada.pl>
    <a...@g...com>

    "Kris" a...@g...co

    : Takie na siłę szukanie problemów tam gdzie ich nie ma.

    Dokładnie.
    Telefon jest zbyt ceny, aby go często gubić.

    : Wyżej ktoś napisał że utrata telefonu to jakies straszne problemy
    : itpo a to bzdura- kartę sim blokujesz albo i cały telefon teraz
    : można zdalnie zablokować wykasować i funkcjonujesz dalej.

    Nie każdy wie, jak zdalnie skasować -- ja nie wiem.
    Nawet nie mam pełnych bakapów tego, co jest w telefonie.
    Komputerowe bakapy też czynię często_inaczej, co sprawia
    (jak wczoraj) (; trudności... ;)

    Ale częściej trafia się mi pad komputera, niż zgubienie telefonu.
    (makabrą jest choćby kompresja NTFS -- w wypadku braku miejsca na
    partycji)

    To pierwsze (pad kompa) miałem dziesiątki razów -- ostatnie przedwczoraj.
    To ostatnie mnie nie spotkało, jeśli nie liczyć szukania telefonu zasłoniętego
    gazetą... [niby proste -- trzeba zadzwonić do siebie, ale co wówczas, gdy
    przykryty telefon jest wyłączony?!]

    : W Polsce od ręki w najbliższym salonie dostaniesz duplikat SIM

    Można znacznie łatwiej zgubić/stracić dokumenty -- ale **żaden urzędnik** od
    ręki nie wyda duplikatu. :) (prawa jazdy, paszportu, dowodu osobistego...)

    : za granica korzystasz z z telefonów ogólnodostępnych czy ichnich
    : prepaidów. I raczej w kategoriach SF niech zostaną przypadki że
    : ktoś przelewem z polskiego banku zagraniczna karte prepaid do
    : WIFI doładowuje.

    Nie wiem, czy rozumiem poprawnie, ale na wszelki wypadek napiszę,
    że moim zdaniem WiFi w połączeniu z telefonem komórkowym ma sens
    tyko wówczas, gdy nie trzeba mozolnie wpisywać haseł dostępowych
    do WiFi...

    -=-

    Wracając do ZUSu... (ktoś boi się spóźnienia w opłacie składki ZUS)
    Banki zdzierały spore kary od spóźnialskich. Zdołano to uregulować
    i prawnie (zakazano bankom zdzierania) i zdroworozsądkowo (Citi nie
    pobiera nawet tego, co mu wolno prawnie, o ile spóźnienie nie jest
    duże i nie jest zbyt częste) Dlaczego nie można prawnie uregulować
    tego w wypadku ZUSu?

    Dlaczego ZUS straszy? Dlaczego ktoś na tej grupie boi się ZUSu?!?!
    (i nie tylko na tej grupie, i nie tylko na grupie...)

    Czy od ZUS można skutecznie uciec?
    Czasami można -- za granicę, na stałe...
    Ale taka ucieczka to zysk dla ZUS, nie strata.

    ZUS jest obowiązkowy, dlatego nie ma mowy o kombinowaniu:

    -- nie zapłacę składki, chyba, że zachoruję...

    Dlaczego ZUS nie ogranicza się tylko do uniwersalnie liczonych odsetek
    ustawowych? Dlaczego ZUS traktuje swych płatników (ludzi utrzymujących
    tenże ZUS!!!) jak komendant obozu zagłady traktował gładzonych żydów?

    Do JF -- nawet ludzie sonderkommanda buntowali się przeciwko oprawcom...

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'