eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiLogowanie Meritum padlo?Re: Logowanie Meritum padlo?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Logowanie Meritum padlo?
    Date: Mon, 4 Jun 2012 03:58:28 +0200
    Organization: Aleuania-Pueruania
    Lines: 46
    Message-ID: <jqh4o9$t54$1@inews.gazeta.pl>
    References: <jq9juj$r4e$1@inews.gazeta.pl>
    <8...@a...kjonca><jq9kfk$hue$1@inews.gazeta.pl>
    <jq9kl0$p3m$1@inews.gazeta.pl><8...@a...kjonca>
    <jq9llf$31h$1@inews.gazeta.pl><jq9m7h$q54$1@inews.gazeta.pl>
    <jq9mjh$8dn$1@inews.gazeta.pl><jq9u5g$bh5$1@inews.gazeta.pl>
    <1...@4...net><jqaqt7$5oc$1@inews.gazeta.pl>
    <8...@a...kjonca> <jqasd3$rlr$1@inews.gazeta.pl>
    <jqaulo$fui$1@inews.gazeta.pl> <jqcbl9$kqj$1@inews.gazeta.pl>
    <jqd321$n51$1@srv.cyf-kr.edu.pl> <jqd4oq$jg8$1@inews.gazeta.pl>
    <jqfelk$6uk$1@srv.cyf-kr.edu.pl> <jqfqb9$lv0$1@inews.gazeta.pl>
    <jqftmk$bfn$1@node2.news.atman.pl>
    Reply-To: "Eneuel Leszek Ciszewski" <e...@g...com>
    NNTP-Posting-Host: c39-026.client.duna.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1338775113 29860 83.151.39.26 (4 Jun 2012 01:58:33 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 4 Jun 2012 01:58:33 +0000 (UTC)
    X-MimeOLE: Numer mego telefonu '665 363835'='Moj Eneuel'
    X-Priority: 3
    X-User: eneuell
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5512
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:572699
    [ ukryj nagłówki ]


    "MarcinF" jqftmk$bfn$...@n...news.atman.pl

    > Tylko po co? Zablokowany dostęp to nie jest codzienna
    > sytuacja, jak już się to zdarzy to chyba lepiej samemu
    > zadzwonić do banku.

    Zależy to od tego, czy dostęp blokowany jest po to, aby
    utrudnić życie złodziejowi, czy Tobie. Jeśli Tobie -- OK.
    Kara musi przecież jakaś być. ;) Lecz jeśli chcemy utrudnić
    życie złodziejowi, raczej powinniśmy powiadomić klienta
    o fakcie włamywania się na jego konto jak najszybciej.
    Ponadto bank zna Twój numer telefonu a Ty niekoniecznie
    znasz numer banku. Bank płaci ryczałtem za rozmowy
    telefoniczne, a Ty -- niekoniecznie.

    Gdy kartą płacisz zbyt wiele, bank potrafi zadzwonić do
    Ciebie i zapytać, czy aby wszystka jest w porządku. dlaczego
    nie mógłby zadzwonić w wypadku podejrzanego ruchu na koncie?

    Im szybciej klient dowie się o tym, że ktoś próbuje go okraść, tym lepiej.

    Kilka lat temu zlecałem przelew do US z firmowego konta prowadzonego
    przez PKO. W trakcie zlecania zadzwonił pracownik banku i zapytał,
    czy aby nie machnąłem się, bo kwota zdawała się być zbyt duża.

    -=-

    Jak już napisałem -- jeśli te blokady służyć mają upokorzeniu nieuważnego
    klienta -- może zostać tak, jak jest. Jeśli jednak blokada ma być jak
    najtrudniejsza dla złodzieja i jak najłatwiejsza dla klienta prawowitego,
    IMO bank powinien dzwonić do klienta i pytać, co się stało. Oczywiście
    bank powinien przed odblokowaniem upewnić się co do tego, że rozmawia
    z uprawnioną osobą.

    -=-

    IMO Ty (pisząc swój post) po prostu zapomniałeś ;) o tym,
    komu i czemu ma służyć blokowanie dostępu do konta.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'
    `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
    o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1