  • Data: 2007-01-04 23:08:00
    Temat: Re: Luka w mBanku
    Od: Mateusz Papiernik <m...@m...net> szukaj wiadomości tego autora

    Chris napisał(a):
    > Oczywiste, że ten jeden zdefiniowany przelew będzie na eKonto.
    > Ale jeśli włamywacz można swobodnie przelać zawartość konta eMax-Plus na
    > eKonto, to nic już nie stoi na przeszkodzie, by te wszystkie środki
    > przelał na zewnątrz wykonując dowolny zdefiniowany przelew.

    Fakt - dlatego tez m.in. pisalem o autoryzowaniu przelewow
    zdefiniowanych haslami jednorazowymi/smsami.

    > Zasadnicza!

    Dla wlamywacza? zadna.

    > Domyślam się, ze nie masz w mBanku żadnych większych środków, bo w takim
    > przypadku nie napisałbyś tego, co napisałeś :)

    Mylisz sie, mam :) Zalezy jeszcze co rozumiesz przez wieksze, ale dla
    mnie sa dostatecznie wieksze zebym widzial roznice miedzy
    oprocentowaniami :)

    > Więc przypominam: eMax ma jakieś symboliczne oprocentowanie w wysokości
    > ok. 1%, natomiast eMax-Plus ma 3,6%. Przy większych kwotach różnica w
    > odsetkach jest naprawdę znaczna!

    Tak, tak, tak :) Ja tylko pisalem o wlamywaczu - jemu wisi, gdzie masz
    kase, jezeli moze z niej skorzystac.

    > Cała wygoda posługiwania sie mBankiem polega na tym, że istnieją
    > przelewy zdefiniowane, do których wykonania wcale nie potrzeba używać
    > haseł jednorazowych. Więc gdybym musiał wprowadzać hasło jednorazowe do
    > zatwierdzenia każdego jednego przelewu zdefiniowanego, to bym sie

    Wystarczy, ze autoryzacja nie bylaby wymagana jedynie dla przelewow
    wewnetrznych pomiedzy wlasnymi rachunkami (ekonto<>emax<>emaxplus) -
    wygoda bylaby wtedy zachowana, a bezpieczenstwo rowniez. Wlamywacz
    moglby pozognlowac srodkami pomiedzy rachunkami, ale zeby wypuscic je na
    zewnatrz (nawet przelewem zdefiniowanym!) potrzebowalby hasla.

    IMHO to nie zaburzyloby wygody przelewow zdefiniowanych w przypadku
    zlecen zewnetrznych - one sa bardziej dlatego, zeby nie wpisywac danych
    odbiorcy, niz dlatego zeby nie podawac hasla - przynajmniej z mojego
    punktu widzenia.

    > przeniósł do Inteligo. Natomiast hasła jednorazowe do konta eMax-Plus
    > nikomu przeszkadzać nie będą, bo tych środków z założenia sie nie rusza.

    Dlaczego uwazasz, ze sie nie rusza? :) To naprawde niezle oprocentowana
    lokata a'vista z duza mozliwoscia manewru srodkami - nie widze nic
    zdroznego w ruszaniu srodkow z eMax Plusa i w ogolnej rotacji. Nie rusza
    to sie srodkow w lokatach (ktore, skadinad, maja pewne okreslone grono
    odbiorcow) lub z funduszy.

    Pozdrawiam!
    --
    Mateusz Papiernik, Maticomp Webdesign