    From: "bwwald" <b...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Lukas - dziadostwo
    Date: Sat, 7 Dec 2002 11:55:47 +0100

    Użytkownik "Robert" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:asshv1$uc5$1@topaz.icpnet.pl...
    > Podejrzewasz istnienie jakiegoś filtru wstępnego w algorytmie, który
    odrzuca
    > zbyt regularne sekwencje?

    Podejrzewam, ze synchronizacja nastepuje dla latwych do zapamietania
    cyfrach. Te jest szybciej zapamietac i system synchronizujacy "wie", ze na
    tokenie przewaznie jest jeszcze duzo kresek, wowczas latwiej zsynchronizowac
    token. Rzczej wiekszosc zaczyna wpisywac klucz z chwila zmiany wskazania
    tokena, a rzadko z chwila, gdy na tokenie pozostala 1-2 "kreseczki", bo nie
    ma sie pewnosci jak dlugo bedzie wedrowal pakiet.

    > To mogłoby oznaczać jedną z dwóch rzeczy:
    >
    > 1. o ile faktycznie istnieje coś takiego, co sugerujesz wyżej - to cudo
    > działa tylko przy logowaniu

    Dziala rowniez wtedy, gdy dlugo bezskutecznie (kilka razy) odswiezam stan
    konta, chociaz nie przekroczyłem stanu bezczynności, powodujacego utracenie
    lacznosci z serwerem. Wowczas rowniez musze ponownie wpisywac klucz aby sie
    "re-logowac".

    > 2. podwójny token przy logowaniu służy synchronizacji; ponieważ ona już
    > nastąpiła przy logowaniu, nie pojawia się przy akceptacji transakcji
    (upływ
    > czasu od logowania do tej jest u mnie i pewnie u Ciebie pomijalnie
    niewielki
    > :) )
    Ale już przy odswiezaniu stanu konta był nawet godzinny i sytuacja sie
    powtarza.
    (w czasie długiego odswiezania wykonuje inne czynnosci aby pozostac w
    systemie)

    > Z ostatniej chwili: w czasie pisania tego posta zalogowałem się dwukrotnie
    > pierwszą próbą takimi wskazaniami tokena:
    > 787875
    > 600165
    A logowales sie dzisiaj wczesniej?

    > Nie wiem, czy są one wystarczająco "regularne", ale rozumiem, że jesli
    choc
    > raz uda mi się zalogować z bardzo łatwym numerkiem za pierwszym razem, to
    > tezę uznasz za obaloną?
    Nie, bo nie jest to regularnosc, zalezy to czasu od ostatniego logowania.
    Poza tym kazda regula ma wyjatki ;-). W moim przypadku jest to "jedynie"
    zbyt czeste. Zawsze bowiem przy logowaniu bez wzgledu na latwy, czy
    trudniejszy ciag cyfr, wpisuje je w tym samym czasie wskazan tokena. Nie ma
    wiec mowy o zmiennych warunkach z mojej strony.
    I na koniec bardzo dla mnie zastanawiajace: dlaczego od ponad roku nie
    popelnilem bledu przy logowaniach do bankow bez tokena, a tu jest to takie
    czeste? Nie mozna przeciez tak czesto popelniac bledow przy wpisywaniu ciagu
    6 cyfr (haslo wklepuje z zamknietymi oczami), szczegolnie gdy sa one latwe
    do zapamietania.