    From: "bwwald" <b...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Lukas - dziadostwo
    Date: Sat, 7 Dec 2002 13:34:50 +0100

    Użytkownik "Robert" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:assm2p$10j$1@topaz.icpnet.pl...
    > Łatwych liczb w każdym razie nie odrzuca na pewno, bo wlasnie zalogowalem
    > sie sekwencją 000888 (chyba zacznę grać w Totka :)) )
    U mnie dzisiaj tez bezproblemowo przyjmuje kazdy ciag cyfr (kilkanaście
    prob) :-)

    > Dlatego nie przekonuje mnie, ze wpisywanie "latwego" numeru jest jakos
    > znaczaco szybsze
    Znaczaco nie (chyba, ze kilka sekund to znaczacy czas), ale jest szybsze w
    wielu przypadkach. Dla kogos kto nie przeszedł kursu maszynistek łatwiej
    jest wpisac 111222 niż 195203.
    .
    >, a tym bardziej ze to przyspieszenie jest kosztem
    > "szybszego zapamietywania" - jak piszesz.
    W moim przypadku tak własnie jest. Ja zapamietuje wskazanie tokena podobnie
    jak numer telefonu i przy tym jestem wzrokowcem, jak wiekszosc osobnikow
    plci brzydkiej. Sekwencja 2 lub 3 cyfrowa. Upraszczajac, przy trudnej
    sekwencji musze ja powtorzyc 1 raz, przy latwej nie musze powtarzac.

    > Jestem sklonny sie zgodzic, ze jest takie myslenie, choć oczywiście nie ma
    > to praktycznego znaczenia, bowiem występuje synchronizacja.
    > Najkorzystniejszym zachowaniem (o ile zegar dobrze chodzi) jest
    > konsekwentność.
    I o to właśnie chodzi. Nietypowy ciag cyfr niektorzy zapamietaja i wpisza
    szybciej (tak jak łatwy ciag), niektorzy wolniej. Przy łatwym ciagu cyfr
    czas zapamietywania i "wklepania" jego bedzie bardziej zblizony do siebie
    dla wiekszej ilosci populacji.

    > Co do zalet szybkiego wpisywania dla dokładności synchronizacji, to
    przecież
    > zegar może się spieszyć i spóźniać, a "nietypowo szybkie" wpisanie tak
    samo
    > nie umożliwia dobrej synchronizacji jak nietypowo wolne. Przecież
    > synchronizacja i sama weryfikacja nigdy nie następuje bezpośrednio z
    > tokenem, a jedynie jego odpowiednio opóźnionym śladem (odczekanie, odczyt,
    > wklepanie, przesył).
    No i moze o to chodzi, aby czas od wskazania tokena do wykonania operacji
    mial najmniejsze odchylenie standardowe, co IMHO wystepuje dla cyfr
    "łatwych" lub tylko "trudnych", a nie "łatwych+trudnych".

    > Wiesz oczywiście, że możesz się wylogować, a odświezanie następuje sobie
    na
    > serwerze?
    Tak, ale ja nie chce się powtornie logowac, szczegolnie kiedy mam z nim
    problemy.

    > Dlaczego przypuszczasz, że popelniasz błąd (tak często)? Moim zdaniem
    system
    > celowo pyta w celu synchronizacji. Ale uzależniałbym to nie od łatwości
    > liczb, ale raczej od tego, że system widzi, że wpisałeś jego kod sąsiedni
    (w
    > czasie).
    I przewaznie wowczas, gdy na tokenie mam ciag cyfr typu 223344, a nie
    758451? Zobacz ponizej.

    > Ja kiedys mialem faktycznie takie zjawisko i bylo wytlumaczenie...
    Ja zawsze mam wpisana pierwsza czesc klucza. Po zmianie wskazan tokena
    wpisuje cyfry z gornej czesci klawiatury. _Zawsze_ wysylam wskazanie klucza
    _po zniknieciu pierwszej kreski_, bez wzgledu na trudnosc zapamietania cyfr
    (10 sekund wystarcza). Praktycznie tylko przy latwych cyfrach wystepuje blad
    kucza (klawiatura sie nie zacina ;-)) i tylko przy logowaniu.

    PS.
    Chyba zakonczymy, bo modemowcy nas zjedza :-)
    Odpowiadajac jednoczesnie na nastepna wiadomosc: moglo tak byc, przyznam,
    ale nie mam na to wystarczajacych dowodow. Parafrazując, jest tak jak
    mowisz, ale ja mam troche przeciwne zdanie :-)