    From: "Robert" <s...@o...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Lukas - dziadostwo
    Date: Sat, 7 Dec 2002 14:04:38 +0100

    In news:asspt9$d8j$1@flis.man.torun.pl, bwwald wrote:

    > I o to właśnie chodzi. Nietypowy ciag cyfr niektorzy zapamietaja i
    > wpisza szybciej (tak jak łatwy ciag), niektorzy wolniej. Przy łatwym
    > ciagu cyfr czas zapamietywania i "wklepania" jego bedzie bardziej
    > zblizony do siebie dla wiekszej ilosci populacji.

    Różnice między osobami nie powinny mieć znaczenia, poniewaz dane są
    oddzielne dla każdego tokena.

    > No i moze o to chodzi, aby czas od wskazania tokena do wykonania
    > operacji mial najmniejsze odchylenie standardowe, co IMHO wystepuje
    > dla cyfr "łatwych" lub tylko "trudnych", a nie "łatwych+trudnych".

    Nie moge sie oprzec wrazeniu, ze zapominasz o tym, ze porownanie wskazan
    nastepuje zawsze, glownie dla celow weryfikacji. Gdyby synchronizacja byla
    jedynym celem w ogole (a nie weryfikacja), to powyzsze byloby prawdziwe.
    Glownym celem jest jednakze weryfikacja, ktora jest dokonywana na populacji
    wpisow wszelkiem maści (trudnych, łatwych, mieszanych). Synchronizacja to
    wzorcowanie narzędzia. Przy wzorcowaniu korzystniej jest zebrać informację
    na temat wartości typowych, nie ekstremalnych. A jeśli system byłby na tyle
    skomplikowany, że oprócz miary tendencji centralnej dopasowywałby też
    osobniczo parametry rozrzutu, to musiałby zbierać informacje o łatwych i
    trudnych w tym samym stopniu.

    > Chyba zakonczymy, bo modemowcy nas zjedza :-)
    Juz teraz możemy ;)

    > Odpowiadajac jednoczesnie na nastepna wiadomosc: moglo tak byc,
    > przyznam, ale nie mam na to wystarczajacych dowodow. Parafrazując,
    > jest tak jak mowisz, ale ja mam troche przeciwne zdanie :-)

    Przyczynę tego przeciwnego zdania wskazałem w tym poscie, ktorego nie
    cytujesz ;P

    (tym razem wolowina :)) )

    --
    Robert