    From: "Robert" <s...@o...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: [Lukas] i e-konto z tokenem
    Date: Thu, 9 Jan 2003 23:14:19 +0100

    In news:avkq18$4tc$1@news.onet.pl, Dominique wrote:

    > ale nie jestes w stanie przestawic okna... bo to nie chodzi o godzine
    > na serverze... tylko wpisuje sobie server ze token o danym numerze
    > seryjnym jest przesuniety o tyle i tyle sekund w jedna lub druga
    > strone ;-) wzgledem aktualnej godziny... token ma wszyty kwarc .... i
    > jego nie jestes w stanie przestawic o zaden kwant czasu... po prostu
    > jezeli kwarc jest wadliwy to powoduje opoznienia i to wszystko ;-)

    tak, zdaję sobie z tego sprawę.

    Jeszcze raz wyjaśniam. Jeśli token1 ma kwarc, który spóźnia się 2 minuty na
    tydzień i system przy każdym logowaniu koryguje poprawkę, to ja jestem przy
    pewnym wysiłku zasymulować w tokenie2, który chodzi dokładnie, takie samo
    spóźnienie, zapisując jego stany przeszłe i podając je z wyliczonym
    opóźnieniem. System nie jest w stanie odróżnić sytuacji w tokenie1, który
    spóźnia się faktycznie, od tej w tokenie2, w którym ja sztucznie dodaję
    spóźnienie, odczekując właściwy (rosnący stale) interwał czasu.

    > poza tym:
    > zapiszesz token w 1 minucie
    > potem w 2 minucie
    > potem w 3 minucie
    > potem w 4 minucie
    Nie potrzebuję tyle - wystarczą dwa kolejne wskazania (zakładam, że nie będę
    potwierdzał żadnych innych operacji, tylko logowanie).

    > uzyjesz po jakims czasie tokena z drugiej minuty - jezeli ten token
    > nie zmiesci sie w oknie (3 minuty - na przyklad) to po prostu system
    > cie nie wpusci... ale jezeli sie zmiesci to bedziesz musial podac
    > token z trzeciej minuty zeby cie przyjal... super ! zsynchronizuje ci
    > sie do tylu o 2 minuty (bo do przodu nie jestes w stanie podac tokena
    > bo go nie znasz) i teraz zeby dalej probowac go przesuwac to musisz
    > zapisywac wszystkie tokeny do nastepnego razu.. najlepiej na papierze
    > toaletowym ;-) jest dlugi i mozna siedziec jak sie pisze ;-)))

    Nie rozumiem, dlaczego miałbym zapisywać wszystko. Odczekuję tydzień, siadam
    do komputera, zapisuję dwa wskazania tokena, po 4 minutach loguję się
    pierwszym wskazaniem, ew. potwierdzam drugim. Nie są mi potrzebne żadne inne
    wskazania.

    --
    Robert