    From: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Lze-elity czyli cfaniaczki z Aliora.
    Date: Sun, 06 Jun 2010 17:49:15 +0200

    MK pisze:

    > A sluszales kiedys o ArtB? Tu postepowanie Aliora jest podobne. Z
    > jednej strony biora odsetki od NBP, a z drugiej obciazaja zwojego
    > klienta. Czesto podpisuje wzorce umow i regulaminy gdzie zapisy sa
    > niezgodnez obowiazujacymi przepisami prawa, bo wiem, ze sa
    > nieskuteczne prawnie :). Tu moge sie powolac na KC Art 486 § 2.

    A jaki ma to związek? Bank nie uchylił się od przyjęcia świadczenia.
    Przyjął je dokładnie w taki sposób, jaki określa umowa, którą zawarłeś.

    > ROTFL o czym ty piszesz, przeciez moj bank wyslal pieniadze, problem
    > jest po stronie odbiorcy,

    Nie. Zleceniodawca zlecił swojemu bankowi wykonanie przelewu i to ten
    bank odpowiada wobec zleceniodawcy za poprawne wykonanie zlecenia od
    początku aż do samego końca - czyli do chwili zaksięgowania przelewu na
    rachunku odbiorcy. Wzajemne relacje banków, takie jak łączące je umowy,
    czy też regulamin KIR - nie mają dla klienta-nadawcy znaczenia.
    Znaczenie ma jedynie regulamin banku nadawcy, no i oczywiście szeroko
    pojęte ogólne przepisy prawne.

    > ktory je odebral a nie dokonal ksiegowania
    > na koncie swojego klienta. Jak wplacisz w okienku w banku i bank
    > zaksieguje kase nastepnego dnia to tez bedzie ok?

    Tak, jeśli będzie to zgodnie z regulaminem.

    --
    MiCHA