  • Data: 2010-01-30 16:18:12
    Temat: Re: Mastercard vs. Mastercard Debit
    Od: Michal_Ko <m...@n...org> szukaj wiadomości tego autora

    Valdi pisze:
    > Czy mądrzy ludzie mogą mnie oświecić i wyjaśnić czy się różni jedno
    > ustrojstwo od drugiego?
    > Czy MC Debit to odpowiednik VE?

    W pewnym sensie, ale ciężko to porównywać w ten sposób. W ogóle
    porzuciłbym takie porównania między produktami Visy i MC, bo te
    produkty- w całym swoim funkcjonalnym podobieństwie- są jednak różne :P

    > Jeżeli tak to po jakiego grzyba trzymają
    > jeszcze Maestro?

    Spodziewasz się, że na pbb ktoś z MasterCarda odpowie? Jeśli nawet, to
    jakimś marketingowym bełkotem :D Podejrzewam, że istnienie tej karty to
    połączenie zaszłości historycznych i praktycznych (dużo ludzi jednak jej
    używa jeszcze i dużo banków wydaje)

    > - dla tych co nigdy w necie nie będą płacili czy jak?

    W teorii Maestro może być używane w necie, ale w PL jest to chyba bardzo
    mało rozpowszechnione. Ot, taka podstawowa karta elektroniczna. W Polsce
    w "realnym świecie" funkcjonalna jak każda inna wypasiona Visa czy MC.

    > I jeszcze jedna kwestia - jeżeli w pewnym zachodnim kraju (załóżmy, że jest
    > to np. Francja bądź Włochy, może być nawet UK ;) - zależy kto co lubi) mamy
    > sklepik na którego szybce znajdują się tylko dwa znaczki - Visy i Mastercard
    > (beż znaczków VE, Maestro itp. jak ma to miejsce w Polsce) to czy MC Debit
    > zapłacimy w nim za towar/usługę?

    MC Debit to *jest* pełnoprawny MC. I jeśli już czemuś ma "odpowiadać",
    to bardziej Visa Classic niż VE pasują do porównania (chociaż MC Debit
    występuje w wersjach wypukłej i płaskiej a VC tylko wypukłej). Bo mam
    nieodparte wrażenie, że jeśli trafisz na upierdliwego sprzedawcę, który
    w takim sklepiku pokręci nosem na VE (chociaż gdyby nią przejechał przez
    terminal to na 99% zadziała tak jak Visa), to do MC Debit nie ma jak się
    doczepić- jest to po prostu MasterCard, bez żadnych dodatkowych "warunków".

    Podsumowując: w środowisku czysto elektronicznym, MC Debit i Visa
    Electron są rozpoznawane jako MC i Visa, więc problemu i z jedną i z
    drugą nie powinno być.

    --
    Michał