  • Data: 2010-02-01 22:06:29
    Temat: Re: Mastercard vs. Mastercard Debit
    Od: Michal_Ko <m...@n...org> szukaj wiadomości tego autora

    Valdi pisze:
    > "Michal_Ko" news:hk73g5$hgc$1@nemesis.news.neostrada.pl

    > OK. Z bankomatami nie mam problemów, nie ukrywam jednak, że w zeszłym roku
    > trochę mi się ciśnienie podniosło kiedy w kieszeni zabrakło kasy na pewne
    > cacka a sklepy miały tylko "żelazka" na stanie :) - trzeba było nadrabiać
    > kilka kilometrów do bankomatu :)

    No sprawa jasna i nikt nie pisze, że płaskie lepsze niż wypukłe, ale z
    drugiej strony naprawdę jesteś szczęściarzem, że trafiłeś akurat na
    takie miejsca :D I śmiem także twierdzić, że "Kowalski" o którym
    rozmawialiśmy bezproblemowo poradzi sobie na urlopie z kartą płaską. :)

    A druga rzecz to taka, że bardzo możliwe że te sklepy już wdrożyły
    terminale elektroniczne po GPRS. Zresztą- gdybym był sprzedawcą to
    miałbym conajmniej 2 powody dla których chciałbym się pozbyć żelazka na
    rzecz terminala:
    - Te wszystkie druczki trzeba kiedyś zanieść i rozliczyć (a i obsługa
    terminala elektronicznego jakby przyjemniejsza i bardziej pewna)
    - Dużo mniejsza akceptacja (podejrzewam, że w Europie jednak większość
    posiadaczy kart ma karty płaskie).

    Reasumując, żeby skontrować Twoje spostrzeżenia: z moich doświadczeń,
    jako dość aktywnego ale jednak typowego turysty (jak już gdzieś jadę to
    oglądam raczej te popularniejsze miejsca) europejskiego wynika, że karta
    wypukła jest absolutnie niekonieczna i wszędzie gdzie akceptowano karty,
    te płaskie rówineż działały.

    [Co nie zmienia faktu, że do zeszłego roku płaciłem głównie kredytówką
    wypukłą mbanku :D :D ]

    --
    Michał