  • Data: 2010-02-01 17:25:51
    Temat: Re: Mastercard vs. Mastercard Debit
    Od: Michal_Ko <m...@n...org> szukaj wiadomości tego autora

    Valdi pisze:
    > "Michal_Ko" news:hk6o7h$ava$1@nemesis.news.neostrada.pl

    > "Skoncentrowanie" to chyba za duże słowo, ale na malutkich wioseczkach w
    > Irlandii, Irlandii Północnej się zdarzało takie spotkać - np. w sklepie
    > rybnym, winiarni, piekarni... We Francji, gdzieniegdzie w Niemczech na takie
    > urządzenia też trafiałem.
    > Póki co nie zdarzyło mi się trafić na żelazko we Włoszech - chyba mam
    > szczęście :)

    Pytanie ile lat temu i ile to jeszcze potrwa... Bo o ile jeszcze 3-4
    lata temu nawet w PL gdzieś jeszcze można było żelazka spotkać, dziś już
    chyba w normalnym użyciu nie ma praktycznie nigdzie... Z pewnością to
    samo się dzieje tam- przełomem dla takich punktów- zapewne- było
    wprowadzenie terminali w oparciu o GPRS. I tendencja w parciu na
    elektronikę jest chyba coraz większa.
    Ja nie mam żadnych obaw podróżując z kartą płaską która zapewnia
    wszystkie bankomaty na świecie za free- cóz, najwyżej nie zapłacę gdzieś
    1/1000 razy kartą, ale na pewno nie będzie to jakieś kluczowe dla
    podróży miejsce :) Więc nie ma IMHO co demonizować i nastawiać ludzi, że
    poza Polską bez wypukłych "ani rusz".

    --
    Michał