  • Data: 2013-06-12 20:39:00
    Temat: Re: Meritum - rozliczenie lokaty
    Od: osa <w...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-06-12 20:14, S pisze:

    > Nie wiem tylko czy to prawnie ma umocowanie, że bank sobie liczy raz D,
    > innym razem D+1. Za chwilę może jeszcze D+7 albo D-7, jak mu się tam
    > zachce...

    Obawiam się, że bank jest górą: ma kwit, że wypłata była w dniu X, a
    środków w dniu X nie było na rachunku. Jedynie można podważyć fakt, że
    bank autoryzował w tym dniu transakcję mimo braku środków na rachunku i
    to jest jakiś punkt zaczepienia. Pod warunkiem że mamy dowód, że była
    blokada autoryzacyjna w dniu X mimo, że nie było środków na pokrycie tej
    blokady. Bo przecież autoryzacji być nie musi, a na kliencie spoczywa
    obowiązek zapewnienia środków na rachunku.