  • Data: 2008-04-26 18:54:40
    Temat: Re: Miesiąc na CHF
    Od: "jaQbek" <j...@s...eu> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "RobertS" <b...@p...pl> napisał w wiadomości
    news:fuv432$2mpd$1@opal.icpnet.pl...
    > Jak zaciągałem kredyt to w banku powiedzieli mi dokladnie to samo: "we
    > frankach sie nie oplaca, bo
    > kurs jest b.niski" tylko, ze od momentu zaciagniecia kredytu jeszcze spadl i
    > jakos trend jest nadal spadkowy...
    Jeśli przyjrzysz się długofalowemu kursowi franka względem złotówki zauważysz,
    że "normalny" kurs to ok. 2,40 - 2,50 zł za franka. Obecnie złotówka silnie się
    umocniła, ale kurs 2,13 za franka to baaardzo niski kurs. 2,20 jest już
    ryzykowne. Ja spóźniłem się jakiś miesiąc, by załapać się na 2,70 za franka, i
    wziąłem kredyt, gdy był po 2,43

    > dlaczego mieliby stracic? zamiast PLN beda mieli EUR - nic sie dla nich nie
    > zmieni,
    Stracą przy przewalutowywaniu. Tpo mniej więcej taki sam mechanizm, gdy np.
    Niemcy przechodzili na Euro. Niby miało być 1 Euro = ok. 2 marki, ale często po
    zmianie okazywało się, ze to co kosztowało x marek, kosztuje teraz x euro