  • Data: 2008-04-26 19:05:37
    Temat: Re: Miesiąc na CHF
    Od: "Z" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "jaQbek" <j...@s...eu> wrote in message
    news:fuvtpg$rj8$1@inews.gazeta.pl...

    > Użytkownik "RobertS" <b...@p...pl> napisał w wiadomości
    > Jeśli przyjrzysz się długofalowemu kursowi franka względem złotówki
    > zauważysz, że "normalny" kurs to ok. 2,40 - 2,50 zł za franka. Obecnie
    > złotówka silnie się umocniła, ale kurs 2,13 za franka to baaardzo niski
    > kurs. 2,20 jest już ryzykowne. Ja spóźniłem się jakiś miesiąc, by załapać
    > się na 2,70 za franka, i wziąłem kredyt, gdy był po 2,43

    > Stracą przy przewalutowywaniu. Tpo mniej więcej taki sam mechanizm, gdy
    > np. Niemcy przechodzili na Euro. Niby miało być 1 Euro = ok. 2 marki, ale
> [...]
    A tak swoja droga, to przejscie na Euro oznacza (z tego co sie orientuje)
    przeliczenie po sztywnym kursie (ERM) wszystkich kwot, nieprawdaz? Moze pora
    zaczac zaklady, jak to bedzie wygladalo w naszym kolorowym kraju? Ja
    obstawiam na to, ze albo banki beda mialy prawo (i z tego skorzystaja)
    przeliczyc po kupnie sprzedazy waluty, albo znajdzie sie jakis kruczek i
    31.12.201x nagle wszyscy obligatoryjnie kupia walute (dla lokat) lub
    wykonaja opcje sprzedazy (dla kredytow) po kursach bankowych ;)

    pozdr