  • Data: 2008-04-26 19:54:50
    Temat: Re: Miesiąc na CHF
    Od: "RobertS" <b...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Jeśli przyjrzysz się długofalowemu kursowi franka względem złotówki
    > zauważysz, że "normalny" kurs to ok. 2,40 - 2,50 zł za franka. Obecnie
    > złotówka silnie się umocniła, ale kurs 2,13 za franka to baaardzo niski
    > kurs. 2,20 jest już ryzykowne. Ja spóźniłem się jakiś miesiąc, by załapać
    > się na 2,70 za franka, i wziąłem kredyt, gdy był po 2,43

    nie ma czegos takiego jak "normalny" kurs waluty, skoro jestes taki pewien,
    ze kurs wroci do 2,50
    to zagraj na forexie...zarobisz krocie ;-)

    kurs waluty zalezy od wielu czynnikow, "normalny" jak piszesz dla USD i EUR
    jest 1:1 a jak to wyglada teraz?
    czy wroci jeszcze do takiego poziomu jaki byl na poczatku?

    > Stracą przy przewalutowywaniu. Tpo mniej więcej taki sam mechanizm, gdy
    > np. Niemcy przechodzili na Euro. Niby miało być 1 Euro = ok. 2 marki, ale
    > często po zmianie okazywało się, ze to co kosztowało x marek, kosztuje
    > teraz x euro

    bank nie bedzie mial wyboru i bedzie musial przewalutowac dokladnie po
    kursie przeliczeniowym - nie ma innej opcji,
    a to o czym piszesz to zaokrąglenia na jakie pozwalali sobie sklepikarze
    itp...
    po tym względem konsumenci na pewno straca, bo u nas bedzie to samo, ale o
    przewalutowanie PLN na EUR jezeli chodzi
    o konta bankowe zupelnie sie nie martwie

    --
    pozdrawiam
    RobertS