    From: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Mieszkanie wlasnosciowe/spóldzielczo-wlasnosciowe
    Date: Sun, 22 Mar 2009 02:51:05 +0100

    Marcin Wasilewski pisze:

    > Nie swoje, tylko spółdzielcze.

    Serce mi do gardła podskoczyło :-(

    WDU20010040027&type=3

    > Jak nie ma, jak jest. 1/4 płacy minimalnej + wypisy + VAT + opłaty sądowe.
    > Na dzień dzisiejszy 700-720 zł.

    Może przeoczyłam.

    > Inny. W czynszu nie będzie podatku gruntowego i opcjonalnie opłaty za
    > wieczyste użytkowanie. Za to będziesz je musiała odprowadzać samodzielnie do
    > urzędu miasta lub gminy.

    No tak. Mojej siostrze wkrótce po tym jak wykupiła 3 pokojowe lokatorskie
    przysłali z Urzędu Miasta do opłacenia fakturę na bodajże 2000 zł. za
    użytkowanie wieczyste czy grunt. Nie mogę się od niej dowiedzieć
    konkretów, bo tak odpowiada jakby to wielka tajemnica była (może pluje
    sobie teraz w brodę, żaluje, że wykupiła i wstydzi się do tego przyznać).
    W każdym bądź razie ja już wolę płacić ten podatek co miesiąc w czynszu.

    Przekształcenie daje wam tyle, że jeśli ponad
    > połowa lokatorów powie mamy w d**** zarząd spółdzielni, to tworzycie sami
    > wspólnotę mieszkaniową i sami się rządzicie na swojej posesji. Ze
    > spółdzielczym własnościowym prawem do lokalu taki numer nie przejdzie.

    Już domyslam się kto z mojego bloku wpakowałby się do do zarządu
    wspólnoty. Złodziej, który obecnie jest w Radzie Osiedla.
    Poza tym wspólnota zdzierałaby z mieszkańcow ile się da, a spółdzielnia
    takich numerów nie robi, bo mają jakieś tam fundusze.
    Tak to mniej więcej wygląda i w związku z tym chyba zostanę przy tym
    sp-czo własnościowym.

    --
    animka