    From: S <a...@w...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Mille - jestem pod wrażeniem!!!
    Date: Sun, 03 Mar 2013 07:38:59 +0100

    > Wątpię w to, że wielu ludziom udało się szybko sprzedać mieszkania
    > w tamtym okresie, pomijając tych, którzy sprzedawali nie dla zysku.

    Mieszkania cały czas spadają od kilku lat, więc kto nie sprzedał w 2008,
    a zrobił to w 2009, 2010 czy 2011 to i tak jest do przodu. Szczególnie
    jeśli traktował nieruchomość jako inwestycję.

    > Jest to jedna średnia pensja miesięczna a %% są za cały rok.

    I te % za cały rok, dają dodatkową miesięczną pensję. Taką 13-stkę właśnie.

    > Niemal każdy z nas ma merytoryczność -- co tu kombinować?

    Ja nie mam. Nie każdy lubi KO, szczególnie, iż często wymaga ROR, a to
    już hasła, karty, kody itd.

    > Jeśli nie gonię za -- czy muszę uciekać przed?
    > Co strasznego w merytoryczności? Wrzucam raz na
    > miesiąc 2kpln na Dobre i wydaję 9 razy szarytką.
    > Resztę szmalu trzymam na merytorycznym.

    Bo już masz. Znaczna część osób (w tym ja) nie ma Optimy czy Meritum KO
    i... ma wyższy %, bo na tą chwilę 5,25% w Meritum na lokatach.
    Założyłem, bowiem lokaty nie wymagają takiego zachodu co konto, a
    jednocześnie było 0,25% więcej niż tam, gdzie już miałem (OF).

    Zauważ,
    > że oszczędnych merytorycznie można mieć 5 sztuk,
    > zaś obok Dobrego masz tylko jedno -- 5 wypłat
    > merytorycznych i tylko jedna w Mille...

    Mam też 5,5% na Idei ping-pong. Nieograniczona liczba wypłat, bo to ROR.
    Na bieżące wydatki starczy. Reszta - lokaty. Moim zdaniem KO jest dobre
    właśnie na bieżące wydatki, a nie lokowanie nadwyżek na parę miesięcy.
    Poza tym zmienne % KO powoduje,że w każdej chwili możesz się zdziwić, a
    lokaty masz gwarancję % przez kilka miesięcy. To też ważne dla
    oszczędzających duże kwoty.

    > Sugeruję nadchodzenie wyrównywania lotów ;) lokacyjnych -- gdy
    > plny oprocentowane będą na poziomie eurodolarofuntów, złotówka
    > (IMO) nie będzie nabierała wartości względem tychże walut.
    > Nastąpi jakaś stabilizacja, która umożliwi przejście na euro.

    Pewnie takie jest założenie rządu. Jednak jak zareaguje rynek - nie wiadomo.

    > Obecnie (IMO) wartość złotówki jest sztucznie utrzymywana (względem
    > innych walut) wysokością lokat złotowych, co skutkować może
    > gwałtownym upadkiem ,,wyzwolonego'' złotego w razie jakiejkolwiek
    > zawieruchy, którą może także być przechodzenie z pln na euro.

    Jest to jakaś koncepcja. Jednak analitycy raczej spodziewają się
    równoczesnego obniżania stóp przy wzmacnianiu złotówki. Jak będzie -
    zobaczymy.

    --
    Pozdrawiam