  • Data: 2024-06-07 13:19:22
    Temat: Re: Millenium czyli DEBILE bankowości
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 6 Jun 2024 22:21:37 +0200, Dawid Andrzej Rutkowski wrote:

    > No tak, przelewy na telefon to chyba jeszcze nigdzie nie są i nie były
    > płatne -

    Ale w ogóle - nikt nie powiedział, ze przelewy mają być za darmo.
    Tzn jest ta ustawa o Podstawowym rachunku, i tam są, ale to tylko
    jeden.

    Na razie powszechnie są za darmo, ale przeciez ileś to kosztuje, i
    ktos to finansuje ... kredytobiorcy.
    A jak oni sie wk* i sądy zaczną unieważniać umowy, to kto inny będzie
    musiał zapłacic :-)

    > Ale mbąk to bodajże wprowadził płatne wypłaty z bankomatów bzikiem,
    > a to to już dawno temu w inteligo było - bezpłatne tylko bankomaty pko i
    > santander.

    Ogólnie od lat te bankomaty były drogie w utrzymaniu, a pryznajmniej
    tak mówiono, i banki ograniczały bezpłatne. Więc to raczej darmowość
    wypłat blikiem była wyjątkiem ... która się być może kończy.

    W mbanku można nadal wypłacać darmo w PlanetCash, i blikiem i kartą.

    Co dalej z tego wyjdzie ... chyba nic więcej, gotówka coraz mniej
    potrzebna, prowizję za wypłatę gotówki w okienku nie wiem czy klient
    zniesie, kasjer/ka droższa od bankomatu ... chyba, więc jedną darmową
    siec będzie każdy bank miał.

    Tak po prawdzie to niby czemu jedną, nie powinno miec większego
    znaczenia gdzie klient wypłaci, no ale wiadomo - jeden bank/siec chce
    duzo zarobic, drugi mało zapłacic.

    No ale skoro nie potrafili się dogadać dawniej, to niby dlaczego teraz
    w Bliku mieliby się dogadać.
    Tzn dogadani są, ale widać zrobiło się za drogo :-)

    Ciekawe ile to konkretnie kosztuje, mbank jakies kiepskie wyniki miał
    w 2023 roku ... ciekawe, czy to juz frankowicze, czy na razie rezerwy.

    A mbank chwali duża ilościa korzystnych ugód ... dla siebie
    korzystnych :-)

    J.