  • Data: 2010-01-25 19:58:09
    Temat: Re: Millenium opłata za przelew do US
    Od: "kashmiri" <x...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    pmlb <p...@d...com> had the courage to write:

    > Z tego co niedawno slyszalem w Polsce banki nawet kasja za pismo 20zl...
    > I tez sa oplaty karne.
    > Jakis gosc mial na minusie 4.3zl czy cos w okolicy lacznie z wszelkimi
    > odsetakimi karami, pismami w kilka dni zrobilo mu sie ponad 58zl... Az
    > tak w UK nie ma:)
    > W UK, kary sa wylacznie w przypadku braku srodkow na realizacje danego
    > zlecenia. Jesli masz stal zlecenie na 30 funtow i braknie ci na to kasy
    > wiecej niz 25 to w zaleznosci od banku placisz od 5 funtow kary do 25
    > funtow.

    Ech, żeby tak było...
    Obciążenie konta rozliczyło się mi o dwie godziny wcześniej niż zasilenie i
    okazało się że mam 1.25 GBP debetu. Chwilę po pierwszym obciążeniu przyszło
    kolejne, na jakieś 4 GBP. Bank (HSBC UK) policzył 50 GBP kary - 25 GBP za
    pierwsze obciążenie i 25 GBP za kolejne.
    To było w 2006...
    W PL jakoś nie da się zrobić debetu kartą debetową. W UK się da (ponoć
    celowo to pozostawiają - a do tego autoryzacja offline jest tańsza).

    > Po ostatniej sprawie sadowej banki zeszly z karami w dol a wniektorych
    > przypadkach zmienily nazewnictwo i z 35 funtow zeszly do 8...

    Nie 8, a 12.
    Zmieniły nazewnictwo? tak, właśnie wprowadzają "dormancy fee" (tylko 10
    GBP/mies. - Santander UK) - za nieużywanie karty.

    > Przed sadem ok, 80% kar bylo do odzyskania, wystarczylo pismo:))
    > Jak sie domyslam w polsce nie ma odwolania skoro za list trzeba zaplacic
    > 20zl!!!

    Swego czasu odzyskiwałem wszystkie kary Citibanku PL (parę lat temu, od
    tamtego czasu jakoś nie karali).