  • Data: 2010-05-03 21:37:07
    Temat: Re: Millennium i naliczanie odsetek na KK
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Karol" <K...@S...pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:hrnetr$vck$...@n...onet.pl...

    > Innymi słowy dla transakcji bezgotówkowych okres rozliczeniowy to miesiąc
    > kalendarzowy, natomiast dla spłaty zadłużenia w innym banku to od drugiego
    > dnia roboczego miesiąca do pierwszego dnia roboczego następnego miesiąca?

    Okres rozliczeniowy to miesiąc kalendarzowy dla wszystkich rodzajów
    transakcji. Natomiast to, że na wyciągu masz odsetki opisane datą ostatniego
    dnia miesiąca nie oznacza w Millennium, że te odsetki są naliczane do
    ostatniego dnia miesiąca. Są naliczane do pierwszego dnia roboczego
    kolejnego miesiąca włącznie, tak jakby saldo na karcie nie uległo do tej
    daty zmianie (jest to korygowane w kolejnym okresie rozliczeniowym, za
    wyjątkiem sytuacji kiedy trzeba by oddać klientowi jakieś odsetki czyli
    dopisać jakąś kwotę do rachunku karty).

    > Jeżeli tak to zakładając, że 1/12 czyli 250PLN spłacę np. 25.05. to 31.05.
    > moje konto zostanie obciążone kwotą:
    >
    > 3kPLN * 20 dni (05-24.05.) / 365 dni * 9,9% = 16,27PLN
    > 2,75kPLN * 8 dni (25.05.-01.06.) / 365 * 9,9% = 5,97PLN
    > Razem 22,24PLN

    Zakładając, że spłacisz 250 zł z kapitału (bo w pierwszej kolejności spłaci
    się prowizja 30 zł oraz naliczone odsetki 5,70 zł), to tak.