  • Data: 2009-04-30 12:33:59
    Temat: Re: Moj bank mnie okrada!
    Od: "george" <g...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    <l...@g...com> wrote in message
    news:21c34825-2add-40d4-9dde-fbe2886831b7@b6g2000pre
    .googlegroups.com...
    On 30 Kwi, 10:09, "Aktywa" <R...@w...pl> wrote:
    > Witam,
    > mam kredyt w CHF na 30 lat w kwocie 178500 CHF. Oprocentowanie nominalne
    > 3.1%. Przeliczam ta kwotę w kalkulatorach kredytowych na różnych portalach
    > stronach www, tylko że dla waluty PLN ( nie ma kalkulatora dla CHF) i
    > wychodzi wielkość raty 762. Czy to się tak samo liczy dla każdej waluty
    > czy
    > inaczej dla CHF?
    > Bo miesiecznie płace 941 CHF i to o 180 CHF za dużo!!!
    > Ludziska wytłumaczcie mi proszę.

    Hmm.. sprawdziłem jak to jest u mnie. Też mi wyszła nadwyżka, co
    prawda rzędu 10 CHF, ale zawsze.
    Zadzwoniłem do banku (Multi) i udało sie znależć wytłumaczenie. Otóż
    bank liczy ratę dla kapitału pozostałego
    do spłaty i pozostałej liczby rat. Jeśli tak policzyłem, to zgadza się
    co do grosza, a raczej co do centyma :-)

    zgadza sie ... w momencie każdej zmiany oprocentowania należy ponownie użyc
    funkcji PMT i należy podać aktualne zadłużenie i ilość rat pozostałych, a
    nie te z "początku" kredytu.. :). Mam nadzieje że kolega Aktywa sobie juz
    przeliczy ile tam tego ma i jaka rata powinna wyjśc.

    pozdrawiam.