  • Data: 2008-07-01 23:19:59
    Temat: Re: Multi -- ZONK!!!
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console11> szukaj wiadomości tego autora

    "dl" g4ebpl$crt$...@n...onet.pl

    > Widzisz, tu multi i mbank

    A są bankomaty mBanku? :)

    > pobierają opłatę (zresztą NIE są to jedyne banki z taką opłatą w PL, ale to
    szczegół),

    A jakie jeszcze? :)

    > ale np. SMS jako hasła jednorazowe są gratis i 'no limit'. W innym
    > banku może być inaczej - może nie być opłaty za spr. salda, ale będą
    > opłaty/limity na hasła jednorazowe (np. w BZWBK darmowych jest pierwszych 5 sms).

    W BZ WBK zanim za coś zapłacisz, pięć razy :) zostaniesz powiadomiony o płatności. :)

    > Generalnie należy zrozumieć dość prostą rzecz: całość rozmaitych opłat to
    > część oferty banku. Część biznes planu. Grunt to tak wybrać ofertę danego
    > banku (a tych jest ogromna ilość), żeby być zadowolonym.

    Generalnie nie żyjemy w głupolandzie, ale w normalnym kraju. :)
    I spodziewać się należy nieco innego podejścia do klienta.

    > Jedni zadowoleni są gdy mają super oprocentowanie, inni gdy mogą za darmo
    > sprawdzać saldo w bankomacie,

    Podaj banki, które kasują za sprawdzanie salda kartą bankomatową
    w swoim bankomacie -- stojącym w oddziale banku. :)

    > jeszcze inni chcą zakładać *7-dniowe lokaty
    > terminowe* na kwoty od 1000 zł każda (akurat z tej usługi multibanku ja
    > korzystam).

    A jaki to ma związek z kasowaniem tej opłaty?

    > A że nie sprawdzam salda w bankomacie bo nie mam takiej
    > potrzeby, to i oferta multibanku jest dla mnie w tym rozumieniu (opłat itp)
    > idealna. Ale dla kogoś może NIE być, jednak nie jest to powód do
    > mówienia/pisania, że opłata za saldo jest BE. Ona po prostu jest i tyle, ale
    > nie ma innej za inną usługę, która występuje w innym banku :)

    Niech sobie będzie, ale nich bank o niej uprzedza wyraźnie, bo zwyczajowo jej nie ma.
    :)
    Bank uprzedza o tym, że wpłata w kasie jest płatna, choć zazwyczaj bywa inaczej.
    I ja świadomie nie wpłacam w kasie, gdyż wiem o tym, że za taką usługę bank kasuje.
    I rozumiem, dlaczego kasuje -- kasjerki praca kosztuje. Natomiast sprawdzenie stanu
    konta nie kosztuje praktycznie wcale. :)

    > Kiedyś idealną dla mnie była (uwaga, uwaga) oferta Pekao SA. Ale to było
    > dawno. Być może kiedyś będę chciał/musiał zmienić bank i wtedy podejmę
    > decyzję analizując jego ofertę. Ale NIE będę się wkurzał na to, że wymyślili

    A kto się wkurza? :) Ja nie wkurzam się. :)
    Ja po prostu nie chcę współpracy z kimś, kto pobiera opłaty w ten
    sposób. :) Bez kurzu (no -- może trochę zakurzony będę, bo i jak
    się ustrzec brudu w ogóle?) zrezygnuję z tego konta, jeśli bank
    opłaty nie cofnie w sensownym czasie. :)

    > sobie np. opłatę za wpisanie PIN do bankomatu, bo jeśli uznam, że to głupie

    W mBanku uprzedzono mnie o tym, że zmiana PIN kosztuje. :)
    (choć nie pytałem sam z siebie o to, czy kosztuje)

    > to po prostu ominę ten bank i pójdę dalej.

    I ja tak zamierzam uczynić, jeśli bank opłatę (za nic -- kosztów
    przecież żadnych nie poniósł) utrzyma w mocy. :)

    > Jeśli jednak będą mieli np. tak
    > wysokie oprocentowanie, że zrekompensuje mi ona tę nieszczęsną "głupią"
    > opłatę, to zdecyduję się na ten bank.

    Chyba czegoś nie rozumiesz. :) Nie chodzi o istnienie opłaty, ale o to,
    że bank o niej nie uprzedza wyraźnie, choć zwyczajowo tej opłaty nie ma
    i zdrowy na umyśle człowiek nie może się takiej opłaty spodziewać. :)

    > Czyli reasumują słowa kluczowe: oferta, analiza korzyści, plusy/minusy, decyzja...

    Chyba kpisz, gdy twierdzisz, że ja mam aż tak szczegółowo ,,analizować''
    każą ofertę. :) Zmarnowany czas byłby stukrotnie droższy niż ewentualna wpadka. :)

    -=-

    Myślisz, że ja jestem pierwszym klientem, który fatalnie sprawdził stan konta
    po wpłacie we wpłatomacie? :) Oczywiście nie!!! Problem bankowi musi być znany. :)
    Innymi słowy bank łapie mnie w zasadzkę. :) Po co mi taki bank? :)

    A może powinienem nawet spodziewać się obsikania mnie przez pracownika w banku? ;)
    Może powinienem zapytać w Multi, czy aby nie obsikuje się tu klientów? :)

    W normalnym banku spojrzano by na mnie jak na idiotę lub kpiarza, gdyby
    zapytał o opłatę za sprawdzenie stanu konta w bankomacie banku za pomocą
    własnej karty bankomatowej.

    Podobnie by postąpiono ze mną, gdybym zapytał o to, czy tu się obsikuje klientów. :)

    -=-

    Niech Multi wybiera: albo -- albo. :) Ja obsikiwany nie chce być w banku. :)
    A nawet więcej -- nie chcę być gdziekolwiek obsikiwany. :) Kto mnie zapewni,
    że bank wprowadzający tak absurdalną opłatę, nie wprowadzi zwyczaju obsikiwania
    swoich klientów? :)

    -=-

    Koniec dyskusji. :) Jeśli zarabiać -- to w sposób jasny i przejrzysty, nie zaś za
    pomocą chwytów typu opłata za sprawdzenie stanu konta po wpłaceniu we wpłatomacie. :)

    Podobnie z Polbankiem: albo -- albo. :) Albo przelewają pieniądze, albo nie.
    Na razie uważam, że kpią z ludzi. :)

    -=-

    Może za jakiś czas Multi wprowadzi pułapki typu zapadnie dla klientów,
    którzy w porę nie zapoznali się ze szczególną ofertą tego banku. :)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'