  • Data: 2008-07-02 06:03:26
    Temat: Re: Multi -- ZONK!!!
    Od: Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 2008-07-02 00:40, Eneuel Leszek Ciszewski stwierdził, że:

    > A mnie wydaje się, że i Multi bronisz, i głupotę. :)

    Masz rację, wydaje Ci się.

    > Prawo polskie zezwala Tobie na prowadzenie takiej rozmowy, a sklep
    > to prawo cofa? :) Sklep kontra Państwo? :) I Ty nie bronisz głupoty? :)

    Pokaż mi ustawę/przepis/cokolwiek, co zabrania bankowi pobierania opłaty
    za sprawdzanie salda.

    > Gdy bank policzy milion procent :) za kredyt -- też będzie w porządku,

    Jeśli się na to zgadzasz, to dlaczego nie?

    > jeżeli o tym napisze w regulaminie?

    Oprocentowanie podawane jest w umowie.

    > Wówczas nie będzie -- bo już coś słyszałeś o ustawie antylichwiarskiej.

    Ale dlaczego pretensje do instytucji masz _po_ podpisaniu umowy, a nie
    _przed_? Jeśli nie odpowiada Ci, że umowa jest taka, albo chociaż fakt,
    że wydrukowano ją na niebieskim, a nie zielonym papierze, to jej nie
    podpisuj.

    > Problem w tym, że to ten sam
    > ustawodawca dał Ci prawo do ochrony przed lichwiarzem i ten sam przed
    > sprzedawcą, który skasuje za rozmowę lub oddychanie. :)

    Czekam, aż ustawodawca zdefiniuje ceny za żywność itp. Ale to, zdaje
    się, już przerabialiśmy w naszym pięknym kraju.

    > Dalej jest mowa o możliwości sprawdzenia towaru, a jak sprawdzić bez oddychania w
    sklepie? :)

    Który sklep wprowadził opłatę za oddychanie?

    > I jak rozmawiać bez oddychania?

    Masz bardzo słabe, wyimaginowane i śmieszne przykłady :-)

    > I raczej kasowanie opłaty za udzielanie informacji jest tutaj zabronione, albowiem
    > takie udzielanie jest wliczone w cenę kupowanego produktu. :) (tutaj -->
    pomarańczy)

    Jeśli więc uważasz, że taka opłata nie powinna być pobierana z jakiegoś
    powodu, to zgłoś ten fakt do UOKiK.

    > Wewnętrzne regulaminy sklepu niewiele tu wniosą, chyba że sprzedawca skutecznie
    > wykaże sensowność takich regulacji. :) Ale wówczas bardzo wyraźnie będzie musiał
    > ostrzec/uprzedzić kupującego o kasowaniu opłaty za oddychanie. :)

    Owszem. Bank zaś uprzedził Cię o opłacie za sprawdzenie salda.

    --
    Marcin Nowakowski
    MCR@IRC, ICQ UIN: 53375070, GG: 1824096, GSM: +48 722 099970,