  • Data: 2008-07-01 23:58:49
    Temat: Re: Multi -- ZONK!!!
    Od: "dl" <q...@n...cy> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console11>
    napisał w wiadomości news:g4ee36$4sk$2@achot.icm.edu.pl...

    >> Widzisz, tu multi i mbank
    >
    > A są bankomaty mBanku? :)

    Własne? Nie ma (OIW) i może stąd ta opłata?

    > A jakie jeszcze? :)

    Użyj google, może znajdziesz.

    > W BZ WBK zanim za coś zapłacisz, pięć razy :) zostaniesz powiadomiony o
    > płatności. :)

    No ale zaczekaj: mówimy o *komunikowaniu* opłat klientowi? Czy o sensowności
    ich istnienia? Bo 99% (ciekawe czy się czepisz liczby) Twojego pisania w tym
    wątku to "bezsens opłaty". A tu mówisz o komunikowaniu opłaty.

    Jak już np. napisałem, *dla mnie* 5 darmowych SMS w BZWBK to stanowczo za
    mało, ale rozumiem powód istnienia opłaty za kolejne: tak jest skonstruowana
    oferta. Zapoznałem się z nią i mimo POZORNEGO braku sensu i logiki w tym,
    przyjąłem to i korzystam z tego.

    > Generalnie nie żyjemy w głupolandzie, ale w normalnym kraju. :)
    > I spodziewać się należy nieco innego podejścia do klienta.

    Dobra, widzę, że na darmo moje trudy delikatnego zmuszenia Cię do spojrzenia
    z boku na to i zobaczenia, że tu NIE ma dziwnego podejścia do klienta.

    Jest oferta taka a nie inna, są jedne opłaty, nie ma innych, tyle. To, że
    jesteśmy przyzwyczajeni do tego, że pewnych opłat w 99% banków nie ma, nie
    zwalnia nas od tego, żeby sprawdzić, czy w innym taka opłata jest. Ty masz
    przykład salda, ja SMS z BZWBK. Ja rozumiem, że tak jest w BZWBK i przyjmuję
    to i zgadzam się na te warunki, Ty nie możesz przyjąć do świadomości opłaty
    w Multi. Masz do tego prawo, ale IMHO (i to jest moim celem) źle na to
    patrzysz - popatrz jako na ofertę taka a nie inną.

    > Podaj banki, które kasują za sprawdzanie salda kartą bankomatową
    > w swoim bankomacie -- stojącym w oddziale banku. :)

    A są banki, które podobnie jak multi/mbank nie mają swojego bankomatu?.
    Chyba każdy bank kasuje za sprawdzenie w obcym, albo "neutralnym" (jakim
    jest euronet) - pierwszy lepszy z brzegu:
    http://www.deutsche-bank-pbc.pl/index.php/l1/oplaty_
    i_prowizje_ind/l2/oplaty_i_prowizje_ind_3

    > A jaki to ma związek z kasowaniem tej opłaty?

    Taki, jak w całym moim wywodzie - to element *oferty*, w skład której
    wchodzą oprócz opłat również np. lokaty - całość decyduje czy coś jest czy
    nie jest warte uwagi mojej skromnej osoby. Zrozum, że oferta danego banku
    jest skrojna w jakiś specyficzny dla danej instytucji sposób. Klient patrzy
    na to, co mu pasuje, co mu nie pasuje i wybiera czy chce czy nie chce
    korzystać z danego banku. A przynajmniej powinien tak zrobić.

    > Niech sobie będzie, ale nich bank o niej uprzedza wyraźnie, bo zwyczajowo
    > jej nie ma. :)

    Uprzedza. W TOiP i w jej skróconej wersji na stronie WWW:
    http://www.multibank.pl/dla_ciebie/karty_do_multikon
    ta/visa_electron/oplaty_i_prowizje/

    > W mBanku uprzedzono mnie o tym, że zmiana PIN kosztuje. :)
    > (choć nie pytałem sam z siebie o to, czy kosztuje)

    Podobnie jak np. opłata za korzystanie z polecenia zapłaty - 1 PLN. W innych
    bankach (nie wszystkich) PZ jest za darmo. I co? I nic - tak wygląda oferta.

    > Chyba czegoś nie rozumiesz. :) Nie chodzi o istnienie opłaty, ale o to,
    > że bank o niej nie uprzedza wyraźnie, choć zwyczajowo tej opłaty nie ma
    > i zdrowy na umyśle człowiek nie może się takiej opłaty spodziewać. :)

    Rany, jest wyraźnie zaznaczona to po A. Po B nie można się spodziewać KK
    działającej bez GP jak sam napisałeś, a jednak jak Ci wykazałem taka karta
    istnieje.

    Wiesz, to, że np. radio jest teraz w standardzie w samochodach wcale nie
    oznacza, że jeśli kupisz auto które nie będzie go miało, będziesz mógł mieć
    pretensje na zasadzie "a bo inne mają i myślałem, że to standard".

    > Chyba kpisz, gdy twierdzisz, że ja mam aż tak szczegółowo ,,analizować''
    > każą ofertę. :) Zmarnowany czas byłby stukrotnie droższy niż ewentualna
    > wpadka. :)

    Nie kpię. Czasem na nieczytaniu zarabiają kasę wszystkie instytucje, których
    celem jest zarabianie kasy. Nie pochwalam żeby było jasne żerowania na
    klientach, ale w tym konkretnym przypadku żerowania NIE ma - niestety mylnie
    założyłeś, że ta usługa POWINNA być za darmo, bo wszędzie jest. I to był
    błąd. Powtarzam, jesli zależałoby to ode mnie anulowałbym Ci natychmiast tę
    opłatę, niemniej jednak przyczyną nie są chore zasady multi, lecz błąd w
    założeniu co do konieczności darmowej usługi.

    > Myślisz, że ja jestem pierwszym klientem, który fatalnie sprawdził stan
    > konta
    > po wpłacie we wpłatomacie?

    Przeciwnie.

    >:) Oczywiście nie!!! Problem bankowi musi być znany. :)
    > Innymi słowy bank łapie mnie w zasadzkę. :) Po co mi taki bank? :)

    Widzisz, to działa też w drugą stronę - w skrócie jesteś (a właściwie nie
    jesteś, o czym się przekonujesz powoli) tzw. targetem banku ;)

    > A może powinienem nawet spodziewać się obsikania mnie przez pracownika w
    > banku? ;)
    > Może powinienem zapytać w Multi, czy aby nie obsikuje się tu klientów? :)

    Lubię rozmawiać z ludźmi, którzy nie skaczą w skrajności...

    > W normalnym banku spojrzano by na mnie jak na idiotę lub kpiarza, gdyby
    > zapytał o opłatę za sprawdzenie stanu konta w bankomacie banku za pomocą
    > własnej karty bankomatowej.

    Każdy kto czuje się oszukany ma takie zdanie o danej firmie (niekoniecznie o
    banku), choćby nawet nie miał racji - tak jest człowiek skonstruowany, że do
    błędu nie raczy się przynać. Szanuję to ;)

    > Może za jakiś czas Multi wprowadzi pułapki typu zapadnie dla klientów,
    > którzy w porę nie zapoznali się ze szczególną ofertą tego banku. :)

    Ale piszesz to poważnie? Przecież juz teraz w *każdym* banku można wpaść w
    pułapkę, jeśli się nie przestudiuje regulaminów, umów, cenników itp -
    praktycznie wszędzie są np. ubezpieczenia do kart kr., które trzeba wyłączać
    jeśli się nie chce być uszczęśliwianym na siłę opłatami dodatkowymi. I
    niestety prawie wszędzie trzeba czytać/dopytywać, żeby się nie zdziwić. No
    ale skoro dla Ciebie to strata czasu to przepraszam i go nie zajmuję więcej.
    Powodzenia w korzystaniu z ofert normalnych banków ;)

    --
    | |
    Pozdrawiam -->> Daniel Lisowski | daniel"AT"admins"kropka"pl //|>/|>|