    From: "swen" <n...@n...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Multi -- ZONK!!!
    Date: Fri, 4 Jul 2008 19:33:01 +0100

    > żyjesz chyba w innym świecie - gratisy za darmo? nie po prostu zawsze
    > płacisz więcej po to abyś się cieszył jak raz na jakiś czas dostaniesz coś
    > niby darmo - po prostu już za to zapłaciłeś wcześniej (na różne sposoby -
    > bo zaraz zapytasz jak)
    > zresztą w hipermarkecie możesz porównać ile kosztuje gratis :)

    Wiec porownaj ile placi sie za konto w UK a ile w Polsce:)
    Oczywiscie, ze wszyscy placimy caly czas do banku:)) co do tego zgoda, bo ok
    70% budgetu to naleznosci bankowe za zaciagniete przez panstwo kredyty. Wiec
    i ty tez bulisz, ale w UK banki juz nie obciazaja po raz ktorys klienta tak
    jak to jest w Polsce w ktorej karta debetowa kosztuje 2zl miesiecznie a bank
    i tak pobiera prowizjie od sklepu...

    > właśnie coś podobnego funkcjonuje: nie chcesz opłaty za konto i reszty za
    > darmo to płacisz za dodatki

    W UK tez placisz za dodatki takie jak ubezpieczenia domu czy samochodu, ale
    tylko za to, za samo konto bez ubezpieczen komercyjnych nie placisz nic.

    > są też możliwości niepłacenia za konto i dodatki - wystarczy mieć więcej
    > aktywów na koncie - jest wtedy niby gratis, ale płacisz bo np nie
    > dostajesz odsetek które byś mógł dostać (bank pożycza Twoje pieniądze
    > innemu bankowi - w zeszłym tygodniu oprocentowanie takiej pożyczki było
    > ~6,40% - ile Ty dostajesz?)

    Jest tylko jedna mozliwosc nie placenia za konto - musi byc darmowe i
    koniec.

    > nie widze tu analogi do konta mogę się tylko domyślać, że Ty byś chciał
    > mleko za darmo, bo karton i tak Ci nie jest potrzebny, bo go zaraz
    > wyrzucisz?

    Nie to bank chce mleko z kartonem i jeszcze by mu doplacic, ze chce...

    > w przypadku konta nikt Ci nie kazał sprawdzać jego stanu - tak to jest że
    > chytry 2x traci - wystarczyło zapewne włączyć powiadamianie sms i byś
    > wiedział kiedy Ci zaksięgowano wpłatę - ale to zapewne płatne 20 gr i to
    > znalazłeś w TOiP a sprawdzenia salda już nie

    Sprawdzenie salda konta to chyba nie operacjia kosmiczna, wykonywana raz na
    sto lat?! Ludzie o czym wy piszecie!!! Sprawdzenie swojejego portfela to
    chyba nNORMALNA sprawa w zyciu!!! Chlopie zastanow sie, bo zaraz wmowia ci,
    ze chodzenie po chodniku to cos niezwyklego i musisz za to zaplacic!

    > a wracając do sklepów - dostajesz torebeczkę przy kasie - myślisz, że kto
    > za nią płaci? wiem, wiem, Twoja jest tańsza o połowę bo bierzesz 2x więcej
    > niż potrzebujesz

    Odwrotnie! To bank bierze kilka torebeczek a ty za nie placisz! Bank za
    kazda torebeczke dostaje nastepne pieniadze, za chwile bedzie koleja:
    "oddychanie w banku"...