  • Data: 2005-06-20 14:32:52
    Temat: Re: MultiBank - Oprocentowanie kredytu hipotecznego
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "topjes" <n...@d...rady> napisał w wiadomości
    news:d96jk8$ckn$1@inews.gazeta.pl...

    > Ale KONKRETY :) Ile masz w swoim banku?

    9,55% obecnie. Wczesniej 10,35%. Bankiem tym jest Multibank. :-)
    Bralem WWJ-ta troszke wczesniej od Ciebie. Ale tu raczej nie chodzi o
    bezwzgledny poziom oprocentowania, tylko o jego zmiany w reakcji na
    zmiany stop rynkowych.

    > Ale co widzimy? :) Na razie jest jedna wielka demagogia. Ja przez 2
    > lata
    > posiadania WWJ obserwuję obniżki i podwyżki zgodnie z trednem
    > rynkowym.
    > Nie jestem analitykiem więce nie wiem na ile są zgodne z rynkiem -
    > może
    > tracę? a może zyskuję? Nie wiem - mam inne pasje w życiu :)

    W stosunku do sytuacji, gdyby WWJ byl oparty na dowolnym ze wskaznikow
    z wiborow 1m, 3m i 6m oraz ich pochodnych typu wibor S-3M, tracisz.

    > Patrząc ogólnie oferta MNIE osobiście odpowiada - i są ruchy w
    > oprocentowaniu. Teraz czekam na KONKRETY - jaka jest średnia w
    > innych
    > bankach, albo jakieś przykłady. Jak ktoś mi da na złotówce 4% to
    > zacznie mi
    > być trochę smutno :) Bo dla 5% z 6% nie mam zamiaru zmieniać banku -
    > nie
    > chce mi się :)

    Ale co ci da jakas srednia ??? Przeciez to zalezy od rodzaju kredytu,
    od scoringu biorcy, od udzialu wlasnego, od rodzaju zabezpieczenia, od
    tego czy to jeszcze oferta promocyjna czy juz standardowa, itd.

    Tu ma znaczenie ewolucja oprocentowania w czasie. Bo biorac jakas
    oferte, na starcie nalezy rozumiec, ze Ci ona odpowiadala. I chodzi
    teraz o to, zeby sie nie pogarszala z czasem, a ewoluowala tak jak
    rynek.

    marekz