  • From: "K.K." <e...@d...wytnij.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Multibank
    Date: Tue, 28 Jun 2005 09:47:53 +0200

    Uzytkownik "leon" <p...@t...pl> napisal w wiadomosci
    news:d9psfp$p32$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Witam,
    > Ostatnio dostalem listem poleconym wezwanie do zaplaty za prowadzenie
    > rachunku ktorego nigdy nie zalozylem a dokladniej nie odeslalem do banku
    > kopi umowy podpisanej przezemnie.

    To skad u ciebie znalazla sie umowa i potwierdzeie otwarcia rachunku? Moze
    jednak otworzyles rachunek przez takie zachowanie, które ujawnialo twa wole
    w sposób prawnie skuteczny, a jedynie nie podpisales umowy godzac sie tym
    samym na ograniczona funkcjonalnosc wprowadzana przez bank zgodnie z jego
    regulaminem dostepnym przed wyrazeiem woli? Twój podpis nie jest wymagany do
    przeprowadzeia dowodu zawarcia umowy, choc wielce pomocny, co trzeba
    przyznac.

    > Czy moge i czy ma sens ubieganie sie o jakiekolwiek odszkodowanie za
    > stracony czas, telefony ktore trzeba bylo wykonac aby wyjasnic cale
    > zamieszanie ktore wynikly tylko i wylacznie z winy banku ?

    Obie strony maja do tego prawo w zaleznosci od stanu faktycznego i
    mozliwosci dowodowych. Wine trzeba udowodnic, a cos mi podpowiada ze to nie
    bank jest winny tego calego zamieszania. Zawierales umowe droga
    elektroniczna? Oplacales przesylki z banku? Czy ten rachunek istnieje od
    momentu sporzadzenia pisemej umowy (po zgodym wyrazeniu woli stron), czego
    wymaga Prawo Bankowe?

    Pozdr.
    K.K.