  • Data: 2009-12-23 13:34:02
    Temat: Re: [Multibank][Millennium][Bilix] Nowe uslugi w bankach
    Od: "MacGregor" <m...@s...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Przemyslaw Kwiatkowski" <m...@m...waw.pl> napisał w
    wiadomości news:hgsosj$flg$1@atlantis.news.neostrada.pl...
    > A ja już kiedyś o tym pisałem i powtórzę: Zupełnie nie rozumiem po co
    > wyważają otwarte drzwi. Przecież istnieje Polecenie Zapłaty - i co
    > ważniejsze: PZ już jest i działa. I to dosyć powszechnie działa. I bardzo
    > sprawnie działa. Nowe rozwiązanie w zasadzie duplikuje to, co już jest, a
    > jedynym dodatkiem jest otrzymywanie faktur bezpośrednio do banku. Jak dla
    > mnie to faktury mogę dostawać mailem, nie potrzebuję do tego banku...
    > Zwłaszcza, że nie koniecznie chciałbym by bank znał treść moich faktur...

    Ja też już o tym kiedyś pisałem ;-), ale to jest roziązanie alternatywne.
    Przy PZ to wierzyciel decyduje kiedy zabrać Ci z konta kasę, przy BILIX to
    dłużnik decyduje kiedy zapłaci.
    O ile ma się na koncie nadwyżkę, to PZ jest OK. Jeżeli miewa się
    niewystarczające środki ;-) to za niezrealizowanie PZ (a konkretnie za
    powiadomienie o tym) banki potrafią skasować kilka zł, a przelew trzeba
    zrobić później samemu.
    Przy BILIX* masz tą możliwość, że możesz zapłacić w ciągu bodajże 3
    miesięczy od dostarczenia rachunku.

    *) za Chiny Ludowe nie mam pojęcia czy tą nazę się odmienia. :-)

    --
    Pozdrawiam,
    MacGregor