  • 1. Data: 2009-12-23 08:21:40
    Temat: [Multibank][Millennium][Bilix] Nowe uslugi w bankach
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Jak informuje KIR nastapilo wdrozenie nowych uslug w Multibanku i
    Millennium, ciekawe aczkolwiek lista firm korzystajacych z rozwiazania
    bardzo krotka...

    MK

    Faktury elektroniczne w Banku Millennium
    Bank Millennium udostępnił swoim Klientom nową usługę - faktury
    elektroniczne. Dzięki temu praktycznemu rozwiązaniu, faktury, rachunki i
    załączniki do nich wysyłane są bezpośrednio na rachunek Klienta w systemie
    transakcyjnym Millenet.

    Korzystanie z faktur lub płatności za rachunki jest dostępne dla
    wszystkich Klientów Banku Millennium, którzy aktywowali dostęp do systemu
    bankowości internetowej Millenet. Dzięki nowej funkcjonalności, Klienci
    Banku mogą w wygodny i szybki sposób regulować płatności za rachunki za
    pośrednictwem swojego konta w systemie transakcyjnym.

    http://www.kir.com.pl/main.php?p=85920&s=301156 2009-12-22
    Rachunki łatwiej płacić z domu
    MultiBank udostępnił Klientom usługę BILIX - nową funkcjonalność
    umożliwiającą sprawne regulowanie faktur i rachunków on-line, bez
    wychodzenia z domu.

    Operatorem usługi BILIX jest Krajowa Izba Rozliczeniowa, która
    pośredniczy w przekazywaniu elektronicznych faktur i rachunków pomiędzy
    usługodawcą a Klientem, przesyłając je bezpośrednio do bankowego serwisu
    transakcyjnego. Klienci MultiBanku mogą akceptować otrzymane faktury i
    realizować płatności jednym kliknięciem, bez potrzeby wypełniania danych
    odbiorcy.

    http://www.kir.com.pl/main.php?p=85920&s=300915 2009-12-21

  • 2. Data: 2009-12-23 09:43:24
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Hello,

    MK pisze:
    > Jak informuje KIR nastapilo wdrozenie nowych uslug w Multibanku i
    > Millennium, ciekawe aczkolwiek lista firm korzystajacych z rozwiazania
    > bardzo krotka...

    A ja już kiedyś o tym pisałem i powtórzę: Zupełnie nie rozumiem po co
    wyważają otwarte drzwi. Przecież istnieje Polecenie Zapłaty - i co
    ważniejsze: PZ już jest i działa. I to dosyć powszechnie działa. I
    bardzo sprawnie działa. Nowe rozwiązanie w zasadzie duplikuje to, co już
    jest, a jedynym dodatkiem jest otrzymywanie faktur bezpośrednio do
    banku. Jak dla mnie to faktury mogę dostawać mailem, nie potrzebuję do
    tego banku... Zwłaszcza, że nie koniecznie chciałbym by bank znał treść
    moich faktur...

    --
    MiCHA

  • 3. Data: 2009-12-23 10:09:25
    Temat: Re: [Millennium][Bilix] Nowe uslugi w bankach
    Od: BK <b...@g...com>

    On Dec 23, 10:43 am, Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>
    wrote:

> [...]
    > banku. Jak dla mnie to faktury mogę dostawać mailem, nie potrzebuję do
    > tego banku... Zwłaszcza, że nie koniecznie chciałbym by bank znał treść

    Sorry PZ jest pozbawione jednej waznej funkcjonalnosci, ktora ma
    BILIX. PZ schodzi Ci z konta automatycznie, w BILIXIE musisz kliknac,
    ze akceptujesz ta platnosc. Dla klienta wazna rzecz, dla dostawcow
    niekoniecznie.

  • 4. Data: 2009-12-23 10:10:55
    Od: Brzezi <b...@g...com>

    śro, 23 gru 2009 o 10:43 GMT, Przemyslaw Kwiatkowski napisał(a):

> [...]
    > banku. Jak dla mnie to faktury mogę dostawać mailem, nie potrzebuję do
    > tego banku... Zwłaszcza, że nie koniecznie chciałbym by bank znał treść

    Ale to sa dwa rozne podejscia,

    PZ sciaga kase autoamtycznie, i wtedy kiedy firma sobie tego zazyczy
    A w ten nowej usludze, placisz kiedy chcesz, nie wtedy kiedy fima chce,
    tylko kiedy bedziesz mial na to ochote, kiedy bedziesz mial srodki i
    plynnosc finansowa, mozesz przetrzymac czy opoznic platnosc, masz pelna
    kontrole, duzo wiecej mozliwosci...

    Pozdrawiam
    Brzezi

  • 5. Data: 2009-12-23 10:33:03
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    > tylko kiedy bedziesz mial na to ochote, kiedy bedziesz mial srodki i
    > plynnosc finansowa, mozesz przetrzymac czy opoznic platnosc, masz pelna

    chetnie zamienilbym moje PZ na nowy system, moglbym widziec f-re przed
    terminem i zaplacic wtedy kiedy uznalbym to za stosowne, PZ t automat,
    ktory nie dziala jak na koncie nie ma srodkow (czasem zapomne zapewnic)
    i wtedy jest problem...

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 6. Data: 2009-12-23 10:35:07
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    dostępność usługi jest bardziej niż skromna:
    [Multibank]

    Usługodawcy dostępni aktualnie w usłudze Bilix:

    *
    PGE Zakłady Energetyczne Warszawa-Teren S.A.,
    *
    PGE Zakłady Energetyczne Okręgu Radomsko-Kieleckiego S.A.
    *
    ITI Neovision Sp. z o.o. - operator telewizji nowej generacji "n"
    *
    Link4 TU S.A. - ubezpieczenia direct

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 7. Data: 2009-12-23 10:43:52
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Wed, 23 Dec 2009 09:21:40 +0100, MK napisał(a):

    > Jak informuje KIR nastapilo wdrozenie nowych uslug w Multibanku i
    > Millennium, ciekawe aczkolwiek lista firm korzystajacych z rozwiazania
    > bardzo krotka...

    Jakby to się rozwinęło i można większość płatności przez to puszczać to
    IMO, bardzo przydatna i wygodna usługa.

    Xenocide

  • 8. Data: 2009-12-23 10:44:05
    Od: BK <b...@g...com>

    On Dec 23, 11:35 am, RobertS <b...@x...pl> wrote:
> [...]
    > *
    > ITI Neovision Sp. z o.o. - operator telewizji nowej generacji "n"

    No i tak naprawde to jest problem. Bo po stronie uslugodawcow brak
    jest wartosci dodanej. Jaki maja miec interes we wdrozeniu BILIX? :)

  • 9. Data: 2009-12-23 10:55:14
    Od: Paweł <r...@1...0.0.1>

    BK wrote:

    > No i tak naprawde to jest problem. Bo po stronie uslugodawcow brak
    > jest wartosci dodanej. Jaki maja miec interes we wdrozeniu BILIX? :)

    pgnig, enion, oni wciaz wysylaja miliony listow, ktore tanie nie sa,
    ale znajac awersje tych firm do nowych technologii, to ani bilix,
    ani zadna inna forma e-faktury nam nie grozi.

    z drugiej strony, czesc firm, ma juz wdrozone swoje systemy e-faktur,
    np. era, czy upc. oni tez juz nie maja interesu robic tego drugi raz,
    bo koszty wysylki poczty juz obnizyli.

  • 10. Data: 2009-12-23 11:38:24
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "RobertS" news:hgsrou$240f$2@opal.icpnet.pl

> [...]
    > *
    > ITI Neovision Sp. z o.o. - operator telewizji nowej generacji "n"

    Wow! Od tej ilości aż dostaję oczopląsu ;) Ja rozumiem, że projekt BILIX
    jako tako jest nowy, ale panowie i panie - z czym do ludzi? 4 podmioty, z
    których tylko jeden - dwa (N oraz Link4) są dostępne na terenie całego
    kraju?
    A gdzie nasz gazowy monopolista?
    A gdzie inni dystrybutorzy energii? - gdzie jest ten "nowoczesny" Vattenfall
    i kilku innych energetycznych molochów?
    Gdzie operatorzy telekomunikacyjni - stacjonarni & komórkowi?
    Gdzie operatorzy kablówek?
    Gdzie jest spółdzielnia mieszkaniowa, gdzie mieszkają moi rodziciele? ;)
    (wiem, wiem za dużo wymagam)
    Gdzie inni operatorzy satek (C+ oraz CP)

    Potenciał i założenia tego systemu są ogromne. Dla większości chyba w
    pierwszej kolejności przydały by się główne media tj. prąd i gaz, ale
    dostępne z/na terenie całego kraju (każdy ZEK). Ile trzeba będzie na to
    czekać?