  • Data: 2019-11-01 17:24:02
    Temat: Re: Muszę się zadeklarować w PPK - ile warto?
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Szymon <...@w...pl> writes:

    > Bardzo dużo zależy od tego, czy dana osoba umie zarządzać kapitałem.
    > Większość Polaków niestety nie umie. Niewiele mieli oszczędności
    > zarabiając 100 czy mniej $ w PRL, niewiele mają przy średniej 1200$. I
    > pewnie niewiele będą mieć, gdyby przeciętna pensja przekroczyła 2000$
    > czy więcej. Dla takich ludzi PPK to zbawienie.

    Bardzo wątpię. Sądzę raczej, że znacznie lepsze dla nich byłoby po
    prostu wypłacenie im tych pieniędzy w gotówce.
    Koszt gotówki dla dużej części społeczeństwa to są przynajmniej
    dwycyfrowe liczby (w procentach). Często pewnie większe. Żadne PPK
    nie będzie dla nich lepsze.
    Przy czym tak sobie myślę, że im ktoś mniej potrafi "zarządzać
    budżetem", tym bardziej taka zwykła wypłata byłaby dla niego lepsza.

    Tyle że oczywiście nie chodzi o napędzanie konsumpcji, a o zabranie
    pieniędzy z rynku konsumpcji i wrzucenie ich w fundusze itd. No
    i pewnie, jak zawsze, o stołki i kasę pod stołem.
    --
    Krzysztof Hałasa