    From: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: [NTG] Obrót akcjami poza giełdą
    Date: Thu, 21 Oct 2010 19:15:42 +0200

    <g...@o...pl> wrote in message
    news:173a.0000017b.4cc07039@newsgate.onet.pl...
    > Czy zakupione akcje Tauronu czy GPW można dac komuś w prezencie (obie
    > osoby mają
    > odpowiedni rachunek) albo sprzedac komuś poza giełdą, po innej cenie?
    >
    > Przepraszam za NTG, ale stosowna grupa wydaje się dosc hermetyczna.

    Wydaje mi sie, ze akcje o ktorych piszesz, maja forme zdematerializowana i
    istnieja tylko jako zapis elektroniczny. Mozna przetransferowac akcje z
    jednego rachunku na drugi, ale tylko przez biuro maklerskie; pobiora
    stosowne prowizje za to, inne pewnie jak w tym samym biurze, inne jak z
    zewnatrz; musisz sprawdzic tabele prowizji. Pewnie podlega to tez
    darowiznie, a moze sie myle, bo fiskus na wszystkim trzyma lape.
    pamietam wyjasnienia o dziedziczeniu akcji i paradoksalnie podatek nalezy
    placic od calosci wartosci akcji przy sprzedazy, gdyz nie uwzgledniaja ceny
    po jakiej zakupil ktos inny te akcje, jak ma to miejsce w przypadku, jak sam
    kupujesz i sprzedajesz. W podatkach to ja biegly nie jestem, ale pewnie znow
    sie fiskus czai, zeby przy takim przekazywaniu akcji zarobic.