  • Data: 2006-03-20 15:38:43
    Temat: Re: Najtańsza karta wypukła
    Od: Michal <s...@j...be> szukaj wiadomości tego autora

    On 20 Mar 2006 00:03:20 -0800, g...@o...pl wrote:

    > Jako, że jest tu mowa o interesującej mnie karcie, zatem pozwolę
    > sobie podczepić się do wątku :-)
    > Otóż rezygnuję z kredytówki w Multi (koniec promocji) i mam zamiar
    > wystarać sie u nich o wypukłą debetówkę. Tyle, że nie jestem
    > pewien, czy w ogóle ta wypukła karta jest mi potrzebna i w związku z
    > tym chciałbym zasięgnąć Waszej rady.
    > Nie interesują mnie transakcje MO/TO/IO (wręcz to blokuję), nie
    > wypożyczam samochodów w USA; natomiast jedną kartę wypukłą chcę
    > posiadać na wypadek sytuacji awaryjnych (typu zatankowane paliwo w
> [...]

    Ja przy podobnych założeniach, jak Twoje, właśnie przerzucam się z powrotem
    z wypukłych na płaskie. Z moich doświadczeń wynika, że jak jest problem z
    połączeniem do CA, to i z płaską i z wypukłą zostajesz równie bezradny
    (chyba, że jak ktoś już pisał wyżej, jesteś wystarczająco asertywny aby
    namówić sprzedawcę na telefonowanie - mi się nigdy nie udało). Do tego jak
    masz kartę, która pozwala na transakcje przez internet, musisz pilnować
    wydruków z terminali (zazwyczaj jest na nich numer i data ważności karty),
    no i mimo to jak ktoś będzie miał złe zamiary, to będzie mu łatwiej zrobić
    zakupy na Twój koszt.
    Co do floor limitu, to tak, jak piszesz, w tej chwili embosowane są również
    autoryzowane w 99% przypadków.
    Dlatego na codzień przechodzę na płaskie (nie widzę korzyści, a tylko
    dodatkowe zagrożenia) - wypukłą zostawię sobie w portfelu, ale tylko na
    wypadek np. jazdy taksówką.

    Michal