  • Data: 2009-01-06 13:04:05
    Temat: Re: Never ending story - plastik
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Sebastian" <n...@n...com> napisał w wiadomości
    news:gjvk0v$687$1@inews.gazeta.pl...

    > Jak dla mnie, to "wyhodowanie" i utrzymywanie na kartach kredytowych
    > zadłużenia wielokrotnie przekraczające limit możliwej do uzyskanie w
    > banku linii kredytowej to zwykle nie najlepszy pomysł.

    Jeżeli to idzie na konsumpcję, to zwykle zły pomysł. Jeżeli na inwestycje,
    to zwykle dobry pomysł.

    > Na pewno są wyjątki ale dla typowego użytkownika KK to sytuacji, której
    > powinien unikać jak ognia :). Tak czy inaczej dla statystycznego
    > użytkownika KK oprocentowanie nie powinno być jedynym kryterium wyboru
    > karty.

    Dla mnie pierwszoplanowa cecha KK to możliwość bezprowizyjnej wypłaty
    środków, aby można było tego używać jak linii. Oprocentowanie jest też
    ważne, ale drugorzędne, czy 12% rocznie czy 18% rocznie, nadal to dla mnie
    dobre oprocentowanie, jeśli da się tego używać jako linii. Bank który wyda
    mi kartę z oprocentowaniem 12% brutto najprawdopodobniej więcej na tym zyska
    niż bank, który mi wyda kartę z takim samym limitem i z oprocentowaniem 18%.

    Ogólnie to wolę linię czy quasi-linię na 18% niż kredyt gotówkowy na 12%,
    gdzie nie mogę swobodnie ustalać kwoty bieżącego zadłużenia, tylko jak już
    wezmę, muszę płacić odsetki a do tego procentową prowizję za uruchomienie,
    np. 2%.

    marekz