eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiNie daj się zmanipulować, obejrzyj film na końcu, film jest najwazniejszyRe: Nie daj siÄ�zmanipulowaÄ� obejrzyj filmna koĹ�u, film jest najwazniejszy
  • Data: 2010-06-10 20:20:16
    Temat: Re: Nie daj si�zmanipulowa� obejrzyj filmna ko�u, film jest najwazniejszy
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Animka <a...@t...nieja.wp.pl> writes:

    >> Nie chcialbym tu wyreczac komisji, ale podejrzewam ze werdykt bedzie
    >> prosty: bezposrednio blad kapitana (przecenil mozliwosci, zlamanie
    >> zasad), natomiast w sensie przyczyn posrednich winnym bedzie system
    >> szkolenia i zasady panujace w jednostce.
    >
    > Zamiast napisania prawdy, że to był błąd wysokościomierza.

    Ktorego wysokosciomierza? Nie myslisz chyba ze taki samolot ma tylko
    jedno urzadzenie do pomiaru wysokosci? Nie wiem dokladnie jak jest w
    takim Tu-154M Lux, ale typowo do dyspozycji zalogi sa 2 wysokosciomierze
    barometryczne (jeden dla kapitana i jeden dla drugiego pilota),
    1 wysokosciomierz barometryczny zapasowy, oraz dwa
    radiowysokosciomierze (czasem 3, np. potrzebne przy podejsciach cat
    III).

    Jednym z typowych elementow checklisty przed ladowaniem jest porownanie
    wskazan wysokosciomierzy.

    Praktyczne minimum tego Tu-154 to 2 altimetry baro + 1 radalt.

    To ktory byl zrodlem tego "bledu" i jak sie to stalo, ze zaloga
    (w wiekszym niz normalnie skladzie) go nie zauwazyla, i jak sie to ma do
    transkryptu CVS, gdzie ewidentnie zaloga jest swiadoma zejscia do ~ 20
    metrow agl?

    Komisja ma tu pewne pole manewru w sprawie posrednich przyczyn, ale bez
    przesady.
    --
    Krzysztof Halasa

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1