eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiNie daj się zmanipulować, obejrzyj film na końcu, film jest najwazniejszy › Re: Nie daj siÄ�zmanipulowaÄ� obejrzyj filmna koĹ�u, film jest najwazniejszy
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!not-for-m
    ail
    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Nie daj siÄ&#65533;zmanipulowaÄ&#65533; obejrzyj filmna koĹ&#65533;u,
    film jest najwazniejszy
    Date: Thu, 10 Jun 2010 22:20:16 +0200
    Organization: NASK - www.nask.pl
    Lines: 31
    Message-ID: <m...@i...localdomain>
    References: <m...@i...localdomain>
    <6...@n...onet.pl>
    <m...@i...localdomain> <hums41$8rl$1@node2.news.atman.pl>
    NNTP-Posting-Host: khc.piap.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: pippin.nask.net.pl 1276201217 18998 195.187.100.11 (10 Jun 2010 20:20:17
    GMT)
    X-Complaints-To: abuse ATSIGN nask.pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 10 Jun 2010 20:20:17 +0000 (UTC)
    Cancel-Lock: sha1:989ZM8zIKJ6+UUetW6kgWqTqmxo=
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:529497
    [ ukryj nagłówki ]

    Animka <a...@t...nieja.wp.pl> writes:

    >> Nie chcialbym tu wyreczac komisji, ale podejrzewam ze werdykt bedzie
    >> prosty: bezposrednio blad kapitana (przecenil mozliwosci, zlamanie
    >> zasad), natomiast w sensie przyczyn posrednich winnym bedzie system
    >> szkolenia i zasady panujace w jednostce.
    >
    > Zamiast napisania prawdy, że to był błąd wysokościomierza.

    Ktorego wysokosciomierza? Nie myslisz chyba ze taki samolot ma tylko
    jedno urzadzenie do pomiaru wysokosci? Nie wiem dokladnie jak jest w
    takim Tu-154M Lux, ale typowo do dyspozycji zalogi sa 2 wysokosciomierze
    barometryczne (jeden dla kapitana i jeden dla drugiego pilota),
    1 wysokosciomierz barometryczny zapasowy, oraz dwa
    radiowysokosciomierze (czasem 3, np. potrzebne przy podejsciach cat
    III).

    Jednym z typowych elementow checklisty przed ladowaniem jest porownanie
    wskazan wysokosciomierzy.

    Praktyczne minimum tego Tu-154 to 2 altimetry baro + 1 radalt.

    To ktory byl zrodlem tego "bledu" i jak sie to stalo, ze zaloga
    (w wiekszym niz normalnie skladzie) go nie zauwazyla, i jak sie to ma do
    transkryptu CVS, gdzie ewidentnie zaloga jest swiadoma zejscia do ~ 20
    metrow agl?

    Komisja ma tu pewne pole manewru w sprawie posrednich przyczyn, ale bez
    przesady.
    --
    Krzysztof Halasa

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1