  • Data: 2010-11-18 23:10:48
    Temat: Re: Nie trzeba było długo czekać skippy
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "skippy" <m...@t...moon> napisał w wiadomości
    news:ic4bb4$25j$1@news.onet.pl...

    > Użytkownik "Jan Werbinski"

    > jednak nie wytrzymam:)
    >
    > 1) i tak sa przejadane na bieżąco (obligi)

    Gdyby oni nie kupowali, to obligacje kupiliby inni. Np zagranica itp.

    > 2) nie sa inwestowane tylko na ślepo kupowane akcje (max zaangażowania na
    > szczytach gdy grubi gonią towar)

    Fakt, ale z uwagi na to że nasz rynek w odróżnieniu od Japonii jest w
    trendzie wzrostowym, to nabierają one wartości.

    > 3) za to wszystko słona prowizja

    Oczywiście. Niestety.

    > to jest chore

    Oczywiście że jest chore.

    > Płać im ile chcesz ale zgódź się, że ktoś może mieć możliwość wyjścia z
    > OFE.
    > Chyba nie bronisz zakazu wolnego wyboru?

    Ale ja się z tym całkowicie zgadzam. Chciałbym wyjść z OFE, a jeszcze
    bardziej wyjść z ZUS.

    > Może więc najprostsze pytanie:
    >
    > Jesteś za obligo płaceniem do OFE, czy za wolnością wyboru w tym zakresie?

    Za wolnością.

    > Nawet najprostszego wyboru: OFE vs ZUS, pozostawionego do decyzji tego
    > czyje pieniądze idą w ten filar.

    Jestem za! Wybieram OFE jako mniejsze zło.

    Jednak zauważ, że oni szykują coś innego: zawłaszczenie kasy będącej na OFE.
    Tymczasem poprzez "chwilowe" wstrzymanie wpłat na dwa lata. To będzie stopa
    w drzwiach, za którą pójdzie zagarnięcie kasy z OFE, kiedy to już ucichnie.
    Za 10 lat OFE będzie historią, a kasa przepuszczona na cele "ważne
    społecznie", czyli obietnice wyborcze albo rozdana nierobom
    (czterdziestoletnim emerytom).

    Tu nie mamy sytuacji wyboru, tylko zwykłą kradzież odkładanej przez 10 lat
    kasy.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/