    From: "Robert" <mKarta@kasuj-to_wp.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Niemcy - ktora maestro?
    Date: Wed, 5 Jun 2002 21:56:35 +0200

    AMRA <a...@a...com> pisze:

    > Mam takie pytanie - ktora lepiej placic (bo zabrac to pewnie lepiej
    > obie ;). BZWBK czy LG maestro do Niemiec? Liczy sie:
    > a) kurs
    > b) niezawodnosc.
    >
    > Albo moze jakis inny bank ma dobre przeliczniki nawet VISA??? (inny,
    > to znaczy mBank, Multibank, Inteligo lub Fortis ;) albo np Lukas, czy
    > Integrum?

    O ile pamiętam te kilka testów (poszukaj), to kursowo najkorzystniej
    wypadały BZWBK z tych co wymieniłeś (ale nie przypominam sobie, żeby LG
    albo Inteligo było testowane), chyba nie. mBank wypadał słabo (Multibank
    zapewne korzysta z tego samego kursu), Fortis też nie najlepiej (bo
    muszą sobie odbić za darmowe bankomaty).

    Dla danego banku lepiej zawsze wypadła Maestro niż Visa, ale najgorsze
    Maestro chyba gorzej niż najlepsza Visa (tu nie jestem pewny).

    Co do niezawodności, to Maestro podobno bardzo często nie działa. Ja w
    Austrii (nie Niemcy ;) ) miałem często timeout na kartach WBK, tak
    Maestro jak i Visa, ale częściej Visa.