eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiNieuprawnione przechowywanie danych karty kredytowej - do jakiej instytucji iść ze skargą? › Re: Nieuprawnione przechowywanie danych karty kredytowej - do jakiej instytucji iść ze skargą?
  • Data: 2012-02-13 15:52:40
    Temat: Re: Nieuprawnione przechowywanie danych karty kredytowej - do jakiej instytucji iść ze skargą?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 11 Feb 2012, Krzysztof Halasa wrote:

    > Nie jestem pewien co masz na myśli. Chargeback to instrument dostępny
    > tylko dla wydawców kart, nie służy do ochrony klientów banków.

    Oczywiście, byleby służył do ochrony posiadaczy kart.

    [...]
    > No ale przecież wcale tak nie jest.

    ...czego najlepiej dowodzi reklamacja chargeback?

    > Normalnie sklep nie ma żadnych możliwości skierowania sprawy do sądu
    > przeciwko klientowi, bo nie zna np. tożsamości klienta. Stąd właśnie
    > podział odpowiedzialności, w zależności zresztą od specyfiki sprzedaży.

    Cała idea tej procedury sprowadza się do jednego: aby przez czas
    sporu to nie klient był tym, który nie ma pieniędzy.

    > Z tym że to oczywiście zupełnie inna sprawa niż "blokowanie możliwości
    > obciążania karty przez konkretnego sprzedawcę".

    Ależ oczywiście - jeśli nieopatrznie odniosłem się do cytatu
    z taką treścią, to przepraszam.
    W każdym innym przypadku wyrażam stanowcze oburzenie przeciwko
    wrzucaniu moich argumentów do sprawy blokowania ;)

    > Hmm...
    > " Art. 17.
    > Wydawca jest wlaścicielem wydanej przez siebie karty płatniczej."
    >
    > No nie wiem.

    No muszę sprawdzić :)

    klamacje/
    rta/

    > To nie są chyba strony banków, sądząc z nazwy,

    Bo banki nie mają interesu w znajdowaniu sobie obowiązków :P
    To tak jak np. było z datowaniem weksli: jak Ty wziąłeś mój
    weksel, to bankowi też nic do tego nie było, ale miał obowiązek
    podpieczętować i basta (zniesiono ze dwa lata temu).
    Tak wot, luzem, w ramach "instytucji zaufania publicznego".

    Oczywiście inna sprawa to pytanie "kto wydał kartę".
    Tak się składa, że wszystkie moje karty wydały... banki.
    I to wydawca odpowiada za przeprowadzenie procesu.

    > a poza tym słowo
    > "reklamacja" wydaje się wskazywać na zupełnie inną procedurę.

    A jak po polsku niby miałoby się nazywać?
    Reklamacja transakcji - odmawiasz zapłaty.

    pieniedzy_z_zakwestionowanej_operacji_przy_uzyciu_ka
    rty_platniczej,792587165.html

    > Tu chyba sam tytuł wszystko wyjaśnia, a zwrot pieniędzy to raczej nie
    > "zablokowanie możliwości obciążania karty przez konkretnego sprzedawcę".

    Było, oczywiście że nie.

    > BTW tytuł jest błędny, chargeback to jest "obciążenie zwrotne" lub coś
    > w tym rodzaju, nie służy to do zwracania pieniędzy klientowi,

    Nie wiem, ale gość tu:
    http://www.mgrabowski.pl/do%20pobrania/M%20Grabowski
    %20chargeback%20pelna%20wersja.pdf
    ...też stosuje w tekście "chargeback".

    TRANSAKCJI%20DOKONANEJ%20KARTA%20PLATNICZA.doc

    > To, że klient może składać reklamacje (o czym zresztą pisałem), to chyba
    > dość naturalne. Efekt reklamacji to inna sprawa i chętnie zobaczę
    > regulamin banku, który mówi, że bank zawsze zwraca pieniądze po złożeniu
    > reklamacji. Obawiam się jednak że nic z tego nie będzie :-(

    Wywołuję "kartowców" do odpowiedzi ;)

    pzdr, Gotfryd