  • Data: 2008-10-12 10:08:25
    Temat: Re: No i koniec bezp3atnego e-konta w Lukasie
    Od: "Szymon" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Ale co wewnetrzne plany sprzedazowe, czy raczej ich realizacja, maja
    > wspolnego do rankingow dostepnych publicznie? Mam nadzieje, ze te plany
    > nie sa tak tajne, ze pracownik dowiaduje sie o tym, ze ich nie zrobil
    > dopiero na > koncu miesiaca ;).

    Pracownik wie, konkurencja niekoniecznie.
    Wewnetrzny plan sprzedazowy jak to nazywasz jest kryterium wazniejszym dla
    banku, bo na jego podstawie sa potem robione statystyki dostepne publicznie.

    > Ty napisales, ze to bedzie z korzyscia dla banku. Jak widac Lukas liczy na
    > to, ze podniesienie ceny karty tym ok 70-80% uzytkownikom kart debetowych
    > Lukasa o 2 pln nie sposobuje odplywu klientow. Tak jedna rzecz nie wplynie
    > zapewne na preserencje klientow, ale klient porownuje cala oferte, a nie
    > tylko jej czastke.

    Przekonamy sie zatem juz wkrotce czy Lukas upadl na skutek odplywu klientow
    prestizowych, dla ktorych 2zl/mc stalo sie prowizja nie do przejscia.

    > Roznica w tym, ze dla Ciebie sa tajne a dla mnie latwo dostepne :). A tak
    > btw, zeby lubie zaczeli powazniej traktowac to co piszesz zaczniej uzywac
    > takich zwrotow jak "poufne bankowe" i "zastrzezone bankowe", bo tajne
    > traci myszka ;).

    Zatem zdradz mi/nam ile wyplacono za fraudy powiedzmy w... hmm... PKO BP w
    ubieglym roku... z tytulu nieuprawnionego uzycia kart Visa w bankomatach
    Euronetu.

    > Skoro takim ciezarem jest obsluga bankomatow/wplatomatow to dlaczego lukas
    > ich uzywa? Przeciez skoro jest to nieoplacalne to ponoszenie takich
    > kosztow jest ze szkoda dla akcjonariuszy...

    To prawda. Malo jest weekendow, po ktorych wplatomat nadal dziala. Nie jest
    to dla banku oplacalne, ale stanowi pewien prestiz, bowiem liczba 2000
    bankomatow na Polakach robi jeszcze wrazenie wieksze niz liczba 1000. Aby
    nie uzerac sie z tymi wspanialymi urzadzeniami czesto bankomaty sa
    "wypozyczane" od innych sieci (vide Euronet czy mbank/lukas korzystajacy z
    bz wbk).

    > Karty chipowe, ktorych i tak jest malo, niczego nie zmienia skoro nie ma
    > odpowiedniej infrastruktury do ich uzywania. Wiele bankow wyda karty
    > mikroprocesorowe dopiero w 2010 roku, bo od stycznia 2011, zgodnie z
    > zaleceniami UE, wszystkie powinny byc z nie wyposazone... Jakos nie widac,
    > aby bankom sie bardzo spieszylo...

    Uwazna analiza rynku pokazalaby Ci, ze dramatycznie rosnie liczba kart
    chipowych wzgledem magnetycznych. Nawiasem mowiac ten okropny Lukas byl w
    tej kwestii prekursorem pare ladnych lat temu wprowadzajac karte chipowa do
    obslugi w oddziale.

    > Kiedys wieszczono smierc placowek bankowych, wszystko mialo byc robione
    > przez internet lub telefon, a banki ciagle otwieraja nowe placowki. i to
    > coraz wiecej...

    :-)) Sprawdz prosze ile z tych nowych placowek to placowki bankowe, a ile
    dziala na zasadzie agencji. Zdziwisz sie nieco...