  • Data: 2007-11-24 13:47:14
    Temat: Re: No to teraz juz wiecie:))
    Od: "swen" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "jacko" <j...@n...orange.pl> napisał w wiadomości
    news:fi8qj5$68v$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > bo taki ten swiat jest: albo chronieni będą ci którzy płacą, albo ci
    > którzy nie płacą - nie mogą być chronieni jedni i drudzy bo bank
    > komercyjny to nie drukarnia pieniędzy tylko pośrednik finansowy pomiędzy
    > klientami.

    Blad! Bank kreuje pieniadz!!!! Bank nie jest posrednikiem, tylko "tworca"
    pieniadza.
    Inaczej powiedz mi na czyje zlecenie drukarnia drukuje banknoty i dlaczego
    banknot 50zl nie kosztuje ok 2zl skoro koszt jego wydruku to grosze....?

> [...]
    > to aby zapłacić za to że przyjedzie śmieciarka, będzie woda, ogrzewanie
    > itd.
    > jeżeli część ludzi przestanie płacić to aby dostawca nie odciął dostaw,
    > pozostali muszą płacić więcej, chyba że można wyeksmitować nierzetelnych
    > lokatorów czyli sprzedać ich dług (co ma miejsce w przypadku tych banków).
    > Możesz oczywiście użyć argumentu, że spółdzielnia może zrezygnować z
    > części swojego zysku i zapłacić za dostawcę, ale zupełnie nie taka była
    > umowa do której wszyscy przystąpili, czyż nie?

    Zly przyklad. Spoldzielnia nic nie kreuie a jedynie zarzadza.
    Bank kreuje pieniadz.
    Ale jesli juz wrocic do twojego przykladu, to jesli sie okaze, ze
    Spoldzielnia jest tez wlascicielem mediow (gaz, prad ect) oraz smietnisk,
    firm transportowych itp.
    To na jakiej podstawie maja tobie podnies oplate?

    > ale chyba zdajesz sobie sprawę, że takiej siły woli i samozaparcia nie
    > może wykazywać 100% klientów bo taki mechanizm opiera się na tym że paru
    > cwaniaków żeruje na reszcie uczciwych a nie na bankach które pzecież są
    > tylko pośrednikiem a nie drukarnią jak już wspomniałem.

    Bank nie jest posrednikiem!!!

    > niepoprawnie dodam: czy wyobrażasz sobie państwo np. Romów w którym rządzą
    > się sami i zajmują się tym czym zajmują się Romowie w innych krajach - jak
    > by w takim kraju rodziły się fortuny?

    AZnow zly przyklad.

    > bo bank jest pośrednikiem a nie drukarnią, żeby zmniejszyć wpływ złych
    > kredytów na dobre powinien sprzedawać niewypłacalne kredyty czyli robić to
    > przeciw czemu zdaje się protestujesz zakładając ten wątek.

    Bank jest kreatorem pieniadza.
    Pieniadz powstaje w BANKU! Pieniadze nie wychodza z drukarni bo tak chce np.
    prezes drukarni czy ktokolwiek inny.
    Pieniadze drukaria drukuje na zapotrzebowanie banku na te papierki. Kiedy
    idziesz do banku po kredyt i go dostaniesz np. 1000 zl to wlasnie na rynku
    pojawilo sie nowe 1000zl! rozumiesz? Kiedy to oddasz z odsetkami (to zarobek
    banku) te 1000zl znika bezpowrotnie z rynku. Teraz bank by pokryc sobie
    strate spowodowana tym, ze ktos nie splacic kredytu ciebie obciazy by na
    tobie zarobic. ehhh.
    Nie wiem jak to prosciej wyjasnic.
    Ale wiedz jedno, ze bank nie jest posrednikiem tylko wlasnie kreatorem
    pieniedzy.