eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.wgpwNo to teraz wiadomo kto urządzał burdel pod krzyżem....Re: No to teraz wiadomo kto urz?dza? burdel pod krzy?em....
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.PO
    STED!not-for-mail
    From: Delfino Delphis <D...@w...op.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: No to teraz wiadomo kto urz?dza? burdel pod krzy?em....
    Followup-To: pl.biznes.wgpw
    Date: Tue, 23 Nov 2010 22:07:59 +0100
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 41
    Message-ID: <ichafh$ghq$1@news.onet.pl>
    References: <icbk76$2ij$1@usenet.news.interia.pl>
    <icbrb9$e0k$1@usenet.news.interia.pl>
    <icbt67$h1r$1@usenet.news.interia.pl>
    <4cea2857$0$21005$65785112@news.neostrada.pl>
    <icfu9n$9ki$1@usenet.news.interia.pl>
    <4ceb8e6c$0$22804$65785112@news.neostrada.pl>
    <icg3sf$ifu$1@usenet.news.interia.pl> <icgca9$3lf$2@news.onet.pl>
    <icgg9l$6gr$1@usenet.news.interia.pl>
    NNTP-Posting-Host: 251-pra-23.acn.waw.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="ISO-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8Bit
    X-Trace: news.onet.pl 1290546481 16954 85.222.38.251 (23 Nov 2010 21:08:01 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 23 Nov 2010 21:08:01 +0000 (UTC)
    User-Agent: KNode/0.99.01
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.wgpw:500916
    [ ukryj nagłówki ]

    Endriu wrote:

    > Nastepny z tych co lądują szybowcem 25 m/s w osi pionowej ?.

    Ja akurat mam licencję na samoloty jednosilnikowe, a nie na szybowce. 25 m/s
    pewnie nie zniżałem, ale to zupełnie normalna prędkość zniżania normalnego
    samolotu pasażerskiego i nikt nie robi z tego paniki, pasażerowie nawet nie
    zauważają (bo wyczuwa się przyspieszenia, a nie prędkości). Natomiast
    przyziemienie to inna bajka.

    > Mówisz o tym wytrzymaniu ?
    >
    > Wytrzymanie
    > http://portalwiedzy.onet.pl/18554,,,,wytrzymanie,has
    lo.html
    >
    > "[...] Wytrzymanie, etap lądowania aerodyny, podczas którego statek
    > powietrzny leci po torze poziomym ze stopniowo zmniejszającą się
    > prędkością lotu wskutek zmniejszania ciągu zespołu napędowego, czemu
    > towarzyszy spadek siły nośnej i POWOLNE (1 m/s) OPADNIE. [...]".
    >
    No powiedzmy. Przed samym lądowaniem dosyć strome zniżanie redukujesz do
    zera poprzez zwiększenie kątów natarcia, a następnie podczas wytrzymania
    pozwalasz samolotowi swobodnie opaść na minimalnej prędkości (na małych
    samolotach często towarzyszy temu sygnał zbliżania się do krytycznych kątów
    natarcia). Porównaj:

    http://www.youtube.com/watch?v=xrbqW9A90vg#t=04m20s

    Gdyby przyziemiać z początkową prędkością zniżania, to za każdym razem
    łamałoby się podwozie. Z kolei gdyby zniżać od początku z prędkością
    przyziemienia, to ścieżka podejścia byłaby niemalże pozioma i wymagałaby
    kilometrów oczyszczonych z wszelkich przeszkód przed pasem. Nie ma więc nic
    nienormalnego ze zniżaniem 25 m/s (o ile klapy pozwalają utrzymać stałą
    prędkość postępową) i jednocześnie przyziemieniem na 1 m/s. Szczególnie
    często takie rzeczy robi się lądując na przeszkody, tutaj przykład
    ekstremalny:

    http://www.youtube.com/watch?v=Jh5XQh8-NDU#t=00m40s



Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1