  • Data: 2011-08-04 16:30:03
    Temat: Re: Nordea vs DnB Nord
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "pwz" <p...@o...eu> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:j1egcc$gfp$...@n...onet.pl...
    > Witam!
    >
    > Poszukuję informacji nt. banków/grup kapitałowych z tematu niniejszego
    > posta. A dokładniej - chodzi mi o możliwość zidentyfikowania własności
    > tych banków. Krótko: do kogo (w sensie kraju pochodzenia) należą?
    > Wydawałoby się, że do Skandynawów (Norwegów), ale... Taki POLbank na
    > przykład jest grecki itd.

    Grupa Nordea to holding spółek akcyjnych, więc struktura własności nie jest
    bardzo prosta. Ale z tego co pamiętam Grupa Nordea to podmiot "z
    pochodzenia" głównie szwedzki. A w ramach grupy są spółki porejestrowane w
    konkretnych państwach.

    Z kolei "pochodzenie" Grupy DnB Nord jest właśnie norweskie i tu jest chyba
    nadal tylko jeden akcjonariusz (norweski DnB NOR).
    https://www.dnbnor.no/