  • Data: 2010-06-17 10:57:34
    Temat: Re: Norwegia - karty, przeliczniki i takie tam obserwacje
    Od: badzio <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 17 Cze, 11:15, xbartx <b...@h...net> wrote:
    > Może na początek przeliczniki, bo to często interesuje najbardziej.
    > Raczej nic się w tej materii nie zmieniło i Polbank dalej posiada żółtą
    > koszulkę lidera:
    >
    > DBnet: 1 pln = 0,5377
    > Lukas: 1 pln = 0,5406
    > Polbanku: 1 pln = 0,5196
    >
    > Z obserwacji kartowych:
    >
    > 1) Nie wszędzie jest akceptowany MC. W sieciach sklepów (ale takich
    > raczej nie dużych) tylko VISA i w niektórych kawiarniach/pubach także
    > tylko VISA.

    A w niektorych sklepach tylko karty wydane przez norweskie banki
    (debetowka wydana przez nordee w polsce pasuje do tej definicji)

    > 3) Nie widziałem czytników/znaczków PayPass.
    >
    > 4) W ichnim PKS bilety kupuję się tylko u kierowcy i transakcja na 120
    > NOK (około 60 pln) poszła z Polbank-era bez niczego i bardzo szybko, tak
    > jakby offline.

    Na Citi tego nie zauwazylem

    > Z obserwacji niekartowych to jedzenie nie do przejścia, że o piwie już
    > nie wspomnę ;)

    O, piwo bywa znosne - zywiec, tyskie etc :) Ale tylko w okolicach,
    gdzie jest wieksze skupisko Polakow - w Oslo nie bylo z tym
    problemow :)
    A co do jedzenia - generalnie parowka na wszelkie mozliwe sposoby -
    mielony z parowki, w Polsce nie widzialem w restauracji dania
    ziemniaki + parowka. A fastfoody w lokalnych (wokol Oslo) promach - na
    8 'cieplych' dan 6 to parowka.
    Ale za to polecam ser - niestety nie pameitam nazwy ale w Polsce
    takiego nie kupisz :)