  • Data: 2010-02-19 19:45:10
    Temat: Re: Nowa era w bankowosci internetowej za sprawa mBanku?
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 10-02-19 17:44, Kamil Jońca wrote:
    > Ujmę to tak:
    > To może faktycznie spowoduje rewolucję. Może ze względu na skalę
    > działnia mBanku to rozwiązanie (te rozwiązania) będzie przełomem.
    > Ale ... na razie jest to tylko wdrożenie jakiegoś pomysłu. I nic więcej.

    Kamil. Nie jakiegos pomyslu, tylko pomyslu ktorym od lat zyje cala
    branza. Rozwiazania od dawna byly tylko masy krytycznej nie bylo
    (podpisanych umow ramowych). Teraz zaczyna to juz nabierac ksztaltow.
    Nie tylko w mBanku - bo chociazby w BZ WBK. A przymierzaja sie wszyscy -
    lacnzie z PKO BP i Pekao SA. W tym pierwszym wydaje mi sie, ze w
    Inteligo mogliby od razu z tym wystartowac (gdyby oczywiscie zaczeli
    wprowadzac zmiany produktowe).

    > Co, jeśli okaże się, że polityka cenowa lub scoring spowoduje, że z tego
    > skorzysta 1000 klientów na krzyż?
    > Gdzie będzie ta rewolucja?

    To nie jest nowa usluga czy kanal dostepu jak WAP czy bankowosc mobilna.
    To rozwiniecie dotychczasowych sposobow sprzedazy w internecie. A te sa
    z grubsza biorac trzy:

    - Klient inicjuje przez internet kontakt sprzedażowy realizowany
    następnie ze strony bankowego call-center, które przeprowadza cały
    proces sprzedaży. Internet jest generatorem leadów;
    - Klient inicjuje w systemie bankowości transakcyjnej cały proces,
    jednak musi podpisać umowę produktu pod ostateczną (papierową) wersją umowy;
    - ,,Buy by click" - zarejestrowany klient po zalogowaniu ma możliwość
    nabywania wszystkich produktów siedząc przy komputerze - tak jak
    depozyty i inwestycje.

    No i mbank wdrozyl w calej bazie klientow to ostatnie (z przedostatniego).

    A gdzie jest rewolucja? W konsekwencjach tego ruchu. To co pisze o Pekao
    SA, PKO BP i innych bankach to nie to, ze sie domyslam, tylko z rozmow
    wiem, ze trwaja prace nad wdrozeniem. Udalo sie akurat mBankowi byc
    pierwsza instytucja z masowym wykorzystaniem tego rozwazania. A mBank MA
    mimo wszystko ogromny udzial w rynku bankowosci internetowej.
    Obserwujesz rynek bankowy i chyba juz widziales nie raz, ze jak cos ktos
    wdrozyl, to zaraz to bylo kopiowane.

    A konsekwencje? Placowki trzeba z czegos utrzymac. Zwlaszcza te nowe. Z
    czego skoro nie ma juz takiej sprzedazy wysokomarzowych produktow? A do
    tego te placowki nie maja bazy klientow. Sprzedaz przez posrednikow jest
    droga i banki jeszcze nie wiedza co to za klient. A tutaj masz masowe
    rozwiazanie - przedzwon do 100 tysiecy klientow i przedstaw oferte.
    Policz jakie to koszty i ile to zajmuje czasu. A tutaj - walisz w
    systemie transakcyjnym - i jesli nie od razu to moze potem klient sie
    skusi. I to ty dyktujesz altualne warunki temu klientowi. Co wiecej
    klient nagle odkrywa, ze moze dostac kredyt - a jak daja... Oczywiscie
    ryzyko zawsze jest - ale wlasnie panujac nad ryzykiem bank zarabia.

    To, ze inne banki w to wejda, to jest jak 2x2. To, ze to bedzie
    strategiczny wybor BRE, to masz tutaj dowod:
    http://www.rp.pl/artykul/7,430046.html

    > Zwłaszcza, że RUK jest już od jakiegoś czasu w mBanku; cykliczne akcje
    > "mamy dla Ciebie ofertę"[1] też, a jakie są wyniki (nie wiem, serio pytam)?
    > Dlaczego teraz miałoby być inaczej?

    Popatrz na raport osttn BRE i poszukaj czesci dotyczacej detalu a
    znajdziesz odpowiedz :)

    > I dlatego podniecanie się tym zdarzeniem, pisaznie *teraz* o
    > rewolucji/przełomie/nowej erze, uważam za niepotrzebne, niesmaczne i
    > przystające raczej marketoidowi mBanku, niż dziennikarzowi

    A pisanie o rewolucji po fakcie, jak juz wszyscy to golym okiem widza?
    Zachowujesz sie jak byla pani Prezes Pekao SA o pomysle Lachowskiego,
    czyli mBanku.

    Z tego samego powodu o przelomie w kontekscie kart zblizeniowych pisalem
    w przypadku PKO BP. Dokladnie na tej samej zasadzie. A co do tekstow -
    one nie sa w pelni tekstami dziennikarskimi - to jest moja opinia,
    analiza pewnych trendow. Oczywiscie, ze subiektywna. Dlatego nazywa sie
    to Hyde Parkiem.

    --
    http://www.prnews.pl
    http://www.bankier.pl