  • Data: 2008-02-13 20:29:11
    Temat: Re: Nowe konto on-line
    Od: "Parl Dro" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > On 13 Lut, 19:04, "Nika" <n...@a...pl> wrote:
    > Ciekawe jak z tym token gsm na komorke?
    > Jakas aplikacje java trzeba sobie sciagac i zainstalowac - potem
    > koszty polaczen internetowych z komorki? Ktos cos wie?
    > Czekam na informacje od pierwszych tesujacych konto :))

    Byłem w placówce, podpisałem umowę, dostałem kartę, zainstalowano mi token GSM i
    testuję :)

    Konto jest bezpłatne jak wpływy miesięczne są min. 800 zł (wystarczy nawet z
    innego banku jednorazowo zrobić przelew ;) Jedyna opłata za faktyczne
    korzystanie to za kartę niecałą złotówkę miesięcznie. Wypłaty z bankomatów
    własnych bezpłatne, z obcych 1 zł niezależnie od kwoty. Wypłata w placówce
    bezpłatna. Oprocentowanie 5,55% naprawdę ma szanse zarządzić bo to już nawet pod
    dumping nie podpada - w końcu to zwykły ROR (czyli _realne_ wpłacanie i
    wypłacanie kiedy się chce) a nie tzw. "konto oszczędnościowe" z restrykcjami
    dot. wypłat.

    Serwis internetowy nawet interesujący, trochę old-schoolowy i mało zróżnicowany
    kolorystycznie i do kilku rozwiązań trzeba się przyzwyczaić, ale robi dobre
    wrażenie. Z tego co się dowiedziałem w placówce to nie mają jeszcze rzeczywistej
    synchronizacji czyli np. transakcje dokonane kartą nie są widoczne od razu w
    systemie transakcyjnym (ani jako zaksięgowane, ani jako blokady) - trzeba czekać
    godzinę, dwie. Fajnie wygląda definiowanie zaufanych odbiorców przelewów. Poza
    tym nawet szybko całość działa.

    Osobne zdanie należy się tokenowi GSM, za który należą się pochwały :) Takie
    małe ustrojstwo a takie sprytne - wysyłają ci z banku linka (przy podpisywaniu
    umowy) do programu, który trzeba ściągnąć i zainstalować. Zajmuje to ledwo kilka
    kB, ładuje się szybko a działa rewelacyjnie. Jakby to opisać... jest
    samodzielnym programem generującym kody jednorazowe do autoryzacji transakcji. A
    dodatkowo sam program jest chroniony pinem. Czyli na początku jak uruchamiamy to
    definiujemy sobie pin, żeby móc uruchamiać program. Potem jak chcemy zrobić
    przelew to wypełniamy sobie wszystko w internecie, otrzymujemy kod, który
    wpisujemy w komórce w tym tokenie GSM a token zwraca nam swój wygenerowany kod,
    który wpisujemy jako hasło jednorazowe (ma też fajny algorytm do pokazywania
    jaką kwotę przelewamy i na jaki rachunek - początkowe i końcowe cyfry - coś jak
    w hasłach smsowych mBanku). Ale najlepsze jest to, że program się nie łączy z
    netem w ogóle tylko sam programowo wszystko zlicza i podaje :) Jak dla mnie
    rewelka. Na początku myślałem, że to jakaś kupa, że będzie pobierało dane, że
    bezpieczeństwo mają w d*** a tu niespodzianka. Dla leniwych jest opcja tokena
    sprzętowego (podobny do tego z Lukasa), ale trzeba za niego bulić 2 zł/m-c ;)

    Jak potestuję kilka tygodni i nie będzie miało większych awarii i wad to chyba
    się zastanowię nad przenosinami :)

    Pozdrawiam
    Parl Dro