eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiNowe numery rachunów ZUSRe: Nowe numery rachunów ZUS
  • Data: 2017-11-21 05:01:07
    Temat: Re: Nowe numery rachunów ZUS
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik Wojciech Bancer w...@g...com ...

    > [...]
    >
    >>> No ale ja nie mam mocy sprawczej, tylko posłowie. Jak się tak
    >>> bardzo tematem interesujesz, to przeczytaj uzasadnienie do ustawy:
    >>> https://legislacja.rcl.gov.pl/docs//2/12291352/12385
    924/12385925/do
    >>> ku ment251313.pdf
    >>>
    >>> "Obowiązkiem Zakładu będzie również >>skuteczne poinformowanie<<
    >>> płatników składek oraz właściwe organy egzekucyjne i dłużników
    >>> zajętej wierzytelności o numerach rachunków składkowych, na które
    >>> należy dokonywać wpłat. Płatnicy składek, o których mowa powyżej,
    >>> jeżeli nie otrzymają informacji o numerach rachunków składkowych w
    >>> terminie do 31 grudnia 2017 r., będą mieli obowiązek zgłosić się
    >>> do terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu o jej przekazanie,
    >>> przed terminem najbliższej płatności."
    >>>
    >> No i? To ze posłowie tak zapisali sprawia ze nie mozesz wyrazic
    >> krytycznej opinii o tym zapisie?
    >
    > Ale krytykować bo tak? Ja uważam pomysł za sensowny, a Ty póki co
    > rzucasz aksjomatami, zamiast argumentami.
    >
    Ech
    Skoro uwazasz pomysł za sensowny to po co argumentujesz, ze trzeba było
    wysłac powiadomienia bo tak jest w ustawie?
    Argumentuj ze trzeba wysłać bo to ma sens!

    >>> Znasz inną, prawdną metodę na >>skuteczne poinformowanie<<?
    >>
    >> Tak. Umowic sie ze wszystkimi bankami i pocztami ktore wykonuja
    >> przelewy zeby zorganizowały interfejs w taki sposób aby robił to za
    >> klientów.
    >
    > Aha.
    >
    >> W najgorszym razie aby w razie próby wysłania przelewu na dawny
    >> rachunek ZUS informował o tym, gdzie sprawdzic aktualny numer
    >> rachunku czyli o stronie eskładka.pl czy jakos tak.
    >
    > I wrócę do tematu, a co jak nie masz internetu?
    >
    Nr rachunku mozna sprawdzic również telefonicznie.
    Ale: ja cały czas nie do konca rozumiem problem - czy ty sugerujesz, ze
    te 3,7 mln listów zostało wysłane po to aby Kowalski ktory nie ma
    internetu, trafi na poczte która nie ma internetu i nie bedzie w stanie
    wysłac przelewu? Czy moze jakos inaczej definiujesz taka przykładowa
    sytuacje?

    >>> No na przykład. Albo w okienku bankowym.
    >>>
    >>>> No to w okienku zrobic odpowiednia formatke ktora po podaniu nr
    >>>> NIP wysle kase na odpowiednie konto.
    >>>
    >>> Ale sam numer NIP nie wystarczy do wygenerowania numeru rachunku.
    >>
    >> Albowiem?
    >
    > Albowiem numer rachunku nie składa się z samego numeru NIP.
    > Może doczytasz?
    >
    A z czego jeszcze?
    Bo słuchałem w radio gościa z Mf zdaje sie ktory twierdził ze jedyna
    zmienna jest nr NIP, reszta jest stała, no i oczywiscie z tego wyliczana
    jest cyfra kontrolna.
    Zreszta problem nie istnieje - co za problem zeby dana formatka pobrała w
    tle numer konta ze strony e-składka? Interfejsu nie da sie zrobic?

    >>> Poza tym, to że tam jest numer NIP nie wynika z ustawy, tylko tak
    >>> sobie to ZUS poukładał.
    >>>
    >> To moze to trzeba było zapisać w ustawie zamiast pierdołów o tym
    >> jak wydac kilkadziesiat mln na usługi poczty?
    >
    > Poproszę o link do informacji ile kosztowała ta wysyłka, skoro już
    > rzucasz tak odważnie te liczby.
    >
    >>>> Od czego by tu zaczac...
    >>>> Moze tak - czy ZUS juz nie ma zadnych sensownych pomysłów jak
    >>>> wydac kilkadziesiat milionów?
    >>>
    >>> Skąd Ci się te kilkadziesiąt milionów wzięło? Mówisz że wysłanie
    >>> 3.7 mln listów kosztuje kilkadziesiąt milionów? W którymś miejscu
    >>> czytałem, że całość, włącznie z dostosowaniem systemu
    >>> informatycznego ma kosztować ~10 milionów i ma przynieść
    >>> oszczędności corocznie. A zwracam uwagę, że powiadomić to muszą
    >>> także osoby które mają zawieszoną działalność, a które
    >>> niekoniecznie muszą na bieżąco śledzić co się dzieje w zakresie
    >>> przepisów dot. ZUS.
    >>
    >> To ile kosztuje polecony? 2zł?
    >
    > Znaczy odważnie zakładasz, że ZUS nie ma osobnej umowy z pocztą i
    > całą swoją korespondencję wysyła wg cennika ze strony?
    >
    >> Ile kosztowało wydrukowanie listów, zakopertowanie etc.
    >
    > No ile? Ja dostaję "bez żadnego trybu" 500 kartek za 10 zł.
    >
    Ale 500 kartek co? Zakoperowane?
    Za darmo sie zrobiło?

    >> No i ile kosztuje praca tych osób ktore teraz beda wyjasniały
    >> dlaczego 10% listów wrociło?
    >
    > O ile nie stwierdzisz, że jakoś magicznie ZUS zatrudnił więcej osób,
    > to dokładnie tyle samo ile miesiąc wcześniej. I dwa miesiące
    > wcześniej. I trzy.
    >
    Aha, czyli według twojej teorii praca ludzi nic nie kosztuje. Nice...

    >> Oszczednosci coroczne byłby również wtedy gdyby powiadomienie
    >> zrealizowano w inny sposób.
    >
    > I ciągle nie podajesz tego sposobu.
    >
    podaje. Nie moja wina ze wymyslasz problemy które nie istnieja.
    Nic nowego - zawsze ktos taki sie znajdzie ktory lubi powiedziec "nie bo
    nie".
    Chetnie wytłumacze, moze nawet rzeczywiscie okaze sie ze nie mam racji.
    Tylko prosze abys podał jakas przykładowa sytuacje w ktorej okaze sie ze
    "sie nie da".
    Tylko moze odrobine dokładniej opisac sytuacje niz "a jaka ktos nie ma
    internetu"... Bo wtedy co - przelew wysyła przekazem myslowym?

    >>> Ty sprawdzasz co miesiąc / co kwartał czy się nie zmienił rachunek
    >>> do wpłaty podatku PIT / VAT? A jeśli by się zmienił, to wg Ciebie
    >>> jak należałoby Cię o tym poinformować?
    >>>
    >> Nie musze sprawdzac.
    >> Wchodze do banku, wybieram przelew na rachunek vat, do jakiego
    >> urzedu i nr rachunku podstawia sie sam.
    >> Przypominam grzecznie - mamy XXI w.
    >
    > No i? Niektórzy nadal nie potrzebują smartfonu i komputera do życia.

    OK, ale wtedy jak wysyłają przelew do zus ze składkami?
    Jak wysla za chwile jpk?

    > Przy czym corocznie ZUS wysyła dużo więcej tych listów (informacja
    > o przewidywanej wysokości emerytury) i jakoś nie kosztuje to
    > drastycznie. Przypominam, mamy XXI wiek i takie procesy też się
    > automatyzuje.
    >
    To wszystko zalezy jak podejsc do kosztów i ile to jest drastycznie duzo.
    Załóżmy ze przesadziłem i to nie jest kilkadziesiat a kilkanascie mln
    kosztów (uczciwie policzonych a nie tak, ze praca ludzi jest za darmo bo
    i tak sa zatrudnieni a papier jest za 500kartek za 10zł i nie trzeba go
    kopertowac) - to duzo czy mało?
    Zrobmy ankiete - czy obywatele wola aby co roku wysyłać im w formie
    papierowej informacje o przewidywanej wysokosci emki czy moze dla tych co
    podadza adres mail, wysyłamy elektronicznie a zaoszczedzona kase
    przeznaczamy na nagrode pieniezna w loterii wsród tych osób.

    W firmach ktore musza zarobic na swoje funkcjonowanie, od kilku lat jest
    ogromne parcie na to zeby faktury, regulaminy etc wysyłać klientom na
    maila. Ba - nawet rabaty daja czasami za to. Bo oni licza koszty a ZUS
    jak widac nie koniecznie.
    Te listy o przewidywanej wysokosci emerytury a juz zwłaszcza wszelkie
    regulaminy z gazowni czy z "pradowni" i tak w 99% przypadków laduja w
    koszu...



    --
    Pozdrawia... Budzik
    b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
    Przepis na dziecko: 25dag miłości, 25dag namiętności, 2 jajka,
    4 kolana. Ubijać do rana aż powstanie piana. Odstawić na 9 miesięcy
    i kupic wózek dziecięcy. ;-)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1