-
Data: 2017-11-26 17:26:23
Temat: Re: Nowe numery rachunów ZUS
Od: Wojciech Bancer <w...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On 2017-11-26, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
[...]
> Z deklaracjami masz oczywiscie racje - zapomniałem ze od jakiegos czasu
> tak jest.
Od zawsze tak było. PUE to system głównie informacyjny, w którym możesz
dodatkowo zawnioskować o parę rzeczy ew. umówić wizytę.
> Ale to w takim razie mozemy wziac inny system - mamy edeklaracje.
> I tutaj juz VAT-7 wiekszosc musi wysyłać co miesiac lub co 3-miesiace.
> Czy dorobienie do edeklaracji dodatkowej funkcji ktora podczas wysyłania
> deklaracji wyrzuciłaby informacje o nowym rachunku byłoby twoim zdaniem
> bardzo kłopotliwe?
Czy jest ustawowy obowiązek korzystania z systemu eDeklaracje?
Jaki procent przedsiębiorców korzysta z systemu?
Od 10 lat prowadzę DG i kilka spółek a jeszcze ani razu nie
skorzystałem z tej zajebistej funkcji, bo deklaracje wysyła
za mnie księgowa. Oczywiście nie korzystając z tego eDeklaracje
desktop, bo ma takie możliwości zintegrowane w innym systemie.
I w sumie nie znam nikogo kto ma księgową i korzysta z eDeklaracje
do wysyłki VAT-7. Jak na razie cały czas proponujesz rozwiązania,
które z założenia nie obejmą wszystkich płatników.
> W jakim sensie ze od przyjecia jest płatnik?
> Nie wiem czy wiesz ale wiekszosc osób Płatnikiem deklaracji nie wysle bo
> tam jest potrzebny podpis kwalifikowany.
Ta większość o której mówisz:
a) nie potrzebuje płatnika (nie ma też obowiązku)
b) korzysta z księgowych, bo jest taniej niż samemu się babrać
> Jakos autorzy nie pomysleli zeby epuap do płatnika lub odwrotnie
> dostosować.
Ależ oczywiście. Taka prosta wizja świata. :)
>>> Wczytanie deklaracji, weryfikacja (tak, odbywa sie w locie),
>>> zatwierdzenie, odczytywanie itp.
>>
>> Nie, weryfikacja merytoryczna nie odbywa się w locie. Tylko
>> techniczna.
>
> W jakim sensie techniczna?
As in "walidacja". Sprawdzana jest poprawność strukturalna dokumentu,
a nie jego zawartość merytoryczna. Jak zapiszesz 25 zamiast 21, to
system Cię przepuści, bo wpisałeś odpowiedni typ danych.
>>> To jest oczywiste.
>>> Trzeba to zrobic tak zeby nie padło.
>>
>> Czyli koszty.
>
> Ty mowisz koszty, ja mowie: dobre zarzadzanie.
No to mamy dobre zarządzanie. Poinformowano obywateli, większość
skutecznie, a system jest pomocniczy i nie trzeba się przejmować
jego integracją "na już".
>>>> Zadanie matematyczne: ile trzeba zatrudnić telefonistek aby
>>>> odpowiedzieć 200 tys. osobom jaki mają numer rachunku i jaką
>>>> trzeba do tego zamówić infrastrukturę. Czas start.
>>>>
>>> Kilka postów wczesniej twierdziłes ze sprawdzenie 300 tysiecy
>>> zwrotek które wrociły ze wzgledu na nie odebranie to bedzie
>>> bezkosztowa operacja wykonana przez obecnych pracowników zus w
>>> ramach ich czasu pracy...
>>
>> A nie widzisz różnicy między sprawdzenie "300 tys. zwrotek" w dwa
>> miesiące, a przegadanie 300 tys. osób w jeden dzień? Czy widzisz?
>> Widzisz różnicę w tym, że zwrotki otrzymają różne oddziały ZUS, a
>> telefonicznie kontaktujesz się do jednego centrum informacji, bo
>> numer jest ogólnopolski, żeby uniknąć dodatkowego zamieszania i
>> ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
^^^^^
>> przekierowywań?
> ^^^^^^^^^^^^^^^
> A kto powiedział ze musi być do centrum?
Przeczytaj podkreślone i zastanów się mocno.
>> To przede wszystkim jest proces rozłożony w czasie, w dodatku
>> możliwy w sporej części do zautomatyzowania.
> Skoro mozliwy do zautomatyzowania to trzeba to było zrobic przed
> wysyłką...
No przecież to zrobili.
Ty myślisz, że te listy to przygotowywała Pani Jadzia z ZUS,
na drukarce atramentowej i śliniła koperty językiem?
>> No to w godzinę obsłużysz 20 osób, a w 8 - 160 osób.
>> Do obsłużenia w jeden dzień 300 tys. osób potrzeba prawie dwa
>> tysięcy osób, do samego tylko odbierania telefonów i centralę
>> obsługującą jednocześnie dwa tysiące połączeń.
>
> Spokojnie mamy tyle pracujacych w ZUS.
> Po prostu jeden dzien im wypadnie z pracy.
OMG jak Tobie brak wyobraźni.
>> Do obsłużenia 1 mln połaczeń już Ci potrzebne będzie ponad 6250 osób
>> na samej tylko centrali telefonicznej. _W jeden dzień_.
>> Oraz infrastrukturę potrzebną do obsłużenia tych ludzi.
>>
> O kurde, co za ciemnogród, juz mamy ponad 30% prowadzacych DG w Polsce
> bez dostepu do neta...?
Jezu, wyjedź poza Warszawę.
>> Z niecierpliwością czekam aż wyliczysz koszty takiej operacji
>> i udowodnisz, że są niższe niż koszt wysłania masowej
>> korespondencji.
>>
> Zacznijmy od tego ze załżenia sa do dupy bo imo 90% po prostu wejdzie na
> strone eskładka i odczyta numer.
Nie. 90% dostało list.
Reszta to Twoje gdybologia i widzimisiowanie.
>> Oczywiście że ____znaczna____ część robi na ostatnią chwilę.
> Oczywiscie ze znaczna czesc robi to wtedy kiedy robi to ich ksiegowa...
> Ile znajdziesz osób w Polsce ktora w erze koniecznosci wysyłania co
> miesiac JPK bedzie prowadziła DG samodzielnie?
> Dostaja kwitki od ksiegowej i robią przelewy.
> Ksiegowe tez bez neta działaja?
Od księgowej dostajesz wysokość składki, a nie zlecają za Ciebie
przelewy.
>>> W TV reklamy leca, tez pewnie nie za darmo wiec dlaczego nie
>>> facebook? :) Widzisz, jak troche wyskoczy sie z szufladek, to sie
>>> od razu ciekawe pomysły pojawiaja!
>>
>> A Ty ciągle proponujesz środki, które mają ograniczony zasięg.
>
> W sensie TV?
Nie. Facebook. Nie każdy ma Facebook.
Nie każdy używa Facebooka do celów zawodowych.
Nie każdy ma mail firmowy powiązany z Facebookiem.
itp. itd.
Generalnie nie zaproponowałeś ani jednego rozwiązania które byłoby
tańsze i bardziej skuteczne niż list.
--
Wojciech Bańcer
w...@g...com
Następne wpisy z tego wątku
- 26.11.17 17:38 Wojciech Bancer
- 26.11.17 17:48 Budzik
- 26.11.17 17:48 Budzik
- 26.11.17 17:48 Budzik
- 26.11.17 17:51 Kamil Jońca
- 26.11.17 18:15 Wojciech Bancer
- 26.11.17 18:20 Wojciech Bancer
- 26.11.17 18:32 Wojciech Bancer
- 26.11.17 19:00 Budzik
- 26.11.17 19:00 Budzik
- 26.11.17 19:00 Budzik
- 26.11.17 19:13 Kamil Jońca
- 26.11.17 19:19 Liwiusz
- 26.11.17 21:23 r...@k...pl
- 26.11.17 21:48 Liwiusz
Najnowsze wątki z tej grupy
- Banki zarabiają na Tobie FORTUNĘ - sprawdź JAK! [+ mój komentarz]
- Mentzen na Next Block Expo: Bitcoin to wolność!
- 42 MILIARDY ZŁOTYCH ZYSKU W ROK. DLACZEGO BANKI TYLE ZARABIAJĄ W POLSCE?
- O co chodzi Aliorowi?
- mBąk jest wczorajszy.
- AION przejety
- Ile pieniędzy ma bank?
- Zwrot towaru i kasy od sprzedawcy a zmiana plastiku
- Szaleństwo w BOS-iu - 8,1% :D
- Drogie mieszkania, drogie kredyty i ogromne zyski banków. Czy rząd ma rozwiązanie?
- Obcokrajowcy w bankach
- Wysokie ceny nieruchomości... ;)
- Dlaczego takie preferencje banków?
- Awaria BNP Paribas
- Citi Handlowy promocja na kartę kredytową
Najnowsze wątki
- 2025-03-21 Banki zarabiają na Tobie FORTUNĘ - sprawdź JAK! [+ mój komentarz]
- 2025-03-20 Mentzen na Next Block Expo: Bitcoin to wolność!
- 2025-03-18 42 MILIARDY ZŁOTYCH ZYSKU W ROK. DLACZEGO BANKI TYLE ZARABIAJĄ W POLSCE?
- 2025-03-12 O co chodzi Aliorowi?
- 2025-03-10 mBąk jest wczorajszy.
- 2025-03-07 AION przejety
- 2025-03-05 Ile pieniędzy ma bank?
- 2025-03-04 Zwrot towaru i kasy od sprzedawcy a zmiana plastiku
- 2025-03-03 Szaleństwo w BOS-iu - 8,1% :D
- 2025-02-22 Drogie mieszkania, drogie kredyty i ogromne zyski banków. Czy rząd ma rozwiązanie?
- 2025-02-18 Obcokrajowcy w bankach
- 2025-02-13 Wysokie ceny nieruchomości... ;)
- 2025-02-10 Dlaczego takie preferencje banków?
- 2025-02-03 Awaria BNP Paribas
- 2025-01-23 Citi Handlowy promocja na kartę kredytową